۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 456557

یکصد تن کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال امروز به آتش کشیده شد.

 آتش زدن 100تن کالای قاچاق در تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در راستای اجرای ماده 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقدار یکصد تن کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال امروز (چهارشنبه) توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران به آتش کشیده شد .

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در این مراسم گفت: برای سومین بار در سال جاری کالاهای قاچاق در تهران امحا می شود و امروز 100تن کالا شامل مواد خوراکی، مکمل های بدن سازی، میوه های قاچاق ، لباس های دست دوم جمع آوری شده از دستفروشان و اقلام بهداشتی به آتس کشیده شد.

علی اکبر پور احمدنژاد خاطرنشان کرد: این مقدار کالای قاچاق مربوط به 176 پرونده است که نزدیک به 190 نفر در این رابطه در بازداشت به سر می برند.

وی افزود: قاچاق به تهران در سه قالب جا سازی، خلاف اظهاری یا از طریق ترانزیت عبوری انجام می شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان این که بخشی از قاچاق به تهران توسط شرکت های حمل ونقل کالا و مسافر انجام می شود، افزود: حتی قاچاق اتباع بیگانه و سوخت نیزاز این کانال انجام می شود، اما هشدار می دهیم در طرح تشدید بازرسی این نهاد وسایل نقلیه حمل کننده کالای قاچاق در حکم قاچاق محسوب شده و ضبط و توقیف می شوند.

به گفته این مقام مسوول، دوربین های موجود در سطح معابر قابلیت تخمین وزن خودروهای عبوری را دارند که در شناسایی کالای قاچاق موثر خواهند بود.

همچنین در این مراسم علی رضا روحی علیایی عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی تصریح کرد: امروز به طور همزمان در سراسر کشور مقدار 300 تن کالا به ارزش 120 میلیارد ریال شامل کالاهای سریع الفساد، شیمیایی، دارویی ، لباس و سایر کالاهایی که بنا به دستور مقام قضایی ودر راستای سلامت محوری جامعه ضبط شده اند امحا می شود.

پیشترحبیب الله حقیقی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزبر لزوم برخورد با قاچاق در مبادی ورودی و مرزهای کشور تاکید کرده و گفته بود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مقصد حجم عمده قاچاق کشور استان تهران است، افزود: کالاهای قاچاقی که در تهران انبار می شود یا در کشور بازتوزیع شده یا وارد سطح عرضه می شود، به همین جهت تهران از اولویت اول مبارزه در سطح عرضه برخوردار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.