دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه این شورا در FATF به جمع بندی رسیده، گفت: جمع‌بندی درباره این معاهده در راستای منافع ملی است و غیر از این هم نمی‌تواند باشد.

شورای عالی امنیت ملی درباره FATF به جمع‌بندی رسید/ نظر شورا در انتظار تایید رهبری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، علی شمخانی عصر چهارشنبه این مطلب را در جمع خبرنگاران در حاشیه آئین ختم خواهر معاون اجرایی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که «آیا شورای عالی امنیت ملی در موضوع FATF به جمع بندی رسیده است؟» اظهار داشت.
وی همچنین در این باره که آیا این جمع بندی مثبت بوده است، گفت: جمع بندی شورای عالی امنیت ملی زمانی اجرایی می شود که مورد امضا، تایید و توشیح رهبر معظم انقلاب قرار گیرد و چون به این مرحله نرسیده است، نمی توانم نکته ای را بگویم.
شمخانی در پاسخ به این سوال که گفته شده شنبه هفته آینده قرار است در این خصوص به مجلس بروید و به نمایندگان توضیح دهید، گفت: من چنین چیزی را نشنیده ام.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا FATF باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد؟ گفت: بعضی ها این عقیده را داشته و بیان می کنند. مجلس کار خودش را می کند و شورای امنیت ملی هم کار خودش را انجام می دهد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که آیا این کار را ضروری می دانید که این معاهده ملی به تصویب مجلس برسد؟ گفت: من نمی توانم نظر فنی بدهم. طبیعتا هر چه اجماع در این باره بیشتر شود، در آتیه مشکلاتش کمتر خواهد بود و مجلس هم نقش محوری در کشور دارد.
شمخانی همچنین در این باره که آیا این جمع بندی را شما در راستای منافع ملی می دانید که در شورای عالی امنیت انجام می شود؟ گفت: حتما در راستای منافع ملی است. در شورا مگر چیزی غیر از این می بینید؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mohammad Reza ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    هیچ وقت به این آقای شمخانی اعتقاد نداشته و ندارم ایشان دقیقاً با جهت باد حرکت میکنند.