قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: سال‌تحصیلی 96-95 در استان همزمان با کشور در 8 هزار مدرسه با نواختن زنگ مهر آغاز می‌شود که زنگ غنچه‌ها برای کلاس اولی‌ها در 31 شهریور ماه نواخته می‌شود.

آمادگی 8 هزار مدرسه آذربایجان‌شرقی برای استقبال از دانش‌آموزان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، جعفر پاشایی در جلسه مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش، مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان آذربایجان‌شرقی با تبریک سال‌تحصیلی به سکانداران عرصه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: 27 شهریور روز بزرگداشت شاعر پرآوازه ادب و فرهنگ ایران است که آثار وی دایره المعارفی برای شناخت حوزه ادبیات است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود تسریع و ابتکار همکاران در بهره‌برداری از 70 پروژه آموزش و پرورش استان در هفته دولت ستودنی است و همزمان با اولین روز بازگشایی مدرسه 32 پروژه همزمان به بهره‌برداری می‌رسد.

آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی  با 150 امتیار دستگاه برگزیده شد

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استان در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی بین 64 دستگاه‌های اجرایی استان با فاصله 150 امتیازی رتبه اول را کسب کرده و با توجه به محدودیت‌ها مالی سابقه‌ای بی‌نظیر در کارنامه دستگاه تعلیم و تربیت استان ثبت شده است.

پاشایی از افتتاح 100پروژه دیگر عمرانی، آموزشی، فرهنگی و رفاهی در سال اقتصاد مقاوتی خبر داد و افزود: با توجه به زمان بندی و برنامه ریزی تا پایان سال این پروژه ها به بهره برداری می‌رسند.

مسؤول دستگاه تعلیم و تربیت استان گفت: سال‌تحصیلی 96-95 در استان همزمان با کشور در 8 هزار مدرسه،  39 ناحیه و منطقه استان با نواختن زنگ مهر آغاز می‌شود که زنگ غنچه‌ها برای کلاس اولی‌ها در 31 شهریور ماه نواخته می‌شود.

وی استراتژی کلیدی و شعار اصلی امسال سال‌تحصیلی را تامین آرامش خاطر دانش آموزان برای ارتقاء انگیزه تحصیلی،تکریم منزلت معلمان برای ارتقاء انگیزه تدریس و تکریم رضایتمندی اولیاء برای ارتقاء انگیزه مشارکتی عنوان کرد.

پاشایی افزود: این سه استراتژی در طول سال و در راستای سیاست‌ها و راهبردهای و برنامه‌های وزارت مورد توجه قرار خواهد گرفت و تمهیدات لازم در نواحی و مناطق انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اذعان داشت: 591 هزار دانش آموز بدون لحاظ پیش دبستانی 94 درصد در سیستم سناد ثبت نام کرده‌اند که 93 درصد برای دوره اول متوسطه و 86 درصد برای دوره دوم متوسطه شامل می‌شود.

وی با یادآور شدن ورود 819 دانشجو معلم با رویکرد خوشه‌ای بومی در نواحی و مناطق به سیستم آموزش و پرورش ،گفت: 184 نفر نیروی انسانی از محل استخدامی سال 94 ساماندهی شده است.

پاشایی گفت: 421 دانشجو در رشته دبیری به صورت حق التدریس بکارگیری شده است که در بهمن ماه با جذب خواهند شد که در این بین 150 نیروی سرباز معلم نیز برای سال‌تحصیلی امسال در مناطق توزیع شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد:501 نیروی حق التدریس آموزشی از محل صدور مجلس بکارگیری شده که در صورت صادر شدن مجوز 800 نفر دیگر نیز بکارگیری می شود.

وی در خصوص وضعیت نقل و انتقالات اظهار داشت: 5 هزار و 200 نفردر خواست داشتیم که یک هزار و 500 نفر در قالب نقل و انقلات درون و برون استانی به صورت دائمی و موقت ساماندهی شده‌اند.

گفتنی است در پایان جلسه از مدیران برتر مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان در حوزه های مختلف با اهداء لوح تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.