هفته نامه اشپیگل جنگ یمن را در درجه اول عملیاتی البته بدون دستاورد برای عرض اندام وزیر دفاع جوان عربستان دانسته که غرب با صادرات تسلیحات خود به عربستان از آن سود می‌برد.

جنگ یمن عملیاتی برای عرض اندام شاهزاده جوان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، هفته نامه "اشپیگل" در مطلبی نوشت: عربستان سعودی با سلاح های غربی در یمن جنگی بدون دستاورد را هدایت می کند. هزاران نفر می میرند چون یک شاهراده جوان می خواهد خودی نشان دهد.

نویسنده در ادامه به یکی از فاجعه بارترین حملات هوایی عربستان سعودی در یمن در آخر هفته گذشته اشاره کرد که بر اساس اطلاعات سازمان ملل حداقل سی نفر در آن کشته و 17 نفر دیگر مجروح شدند.

اشپیگل در ادامه نوشت: این یکی از فاجعه بارترین حملات هوایی ائتلاف نظامی هدایت شده توسط عربستان سعودی بود. آل سعود حدود یک سال و نیم است که در راس یک ائتلاف که رسما 10 کشور در آن حضور دارند جنگی را علیه این همسایه جنوبی خود به راه انداخته است. بخصوص کشورهای بحرین و قطر سهم قابل توجهی را در این عملیات نظامی با عنوان "بازگرداندن امید" ایفا می کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: در مجموع از شروع این جنگ بیش از 10 هزار نفر زندگی خود را از دست داده اند. این آماری است که هماهنگ کننده سازمان ملل برای کمک های انسان دوستانه در یمن ارائه داده است. وی بر این عقیده است که شمار قربانیان این جنگ می تواند خیلی بالاتر از این هم باشد.

عربستان سعودی می خواهد حوثی‌ها که از سال 2014 بر بخش های مهمی از این کشور تسلط دارند را از قدرت برکنار کند. حوثی ها بیش از 10 سال است که علیه دولت مرکزی تحت حمایت عربستان سعودی مبارزه می کنند.

اشپیگل در ادامه به عدم موفقیت عربستان سعودی در دستیابی به اهداف مد نظر خود در یمن اشاره کرده و با تاکید بر استراتژی آشفته و در هم و برهم عربستان در یمن، همچنین در بخش دیگری از این مطلب جنگ یمن را در درجه اول عملیاتی دانست که با آن "محمد بن سلمان آل سعود"، وزیر دفاع جوان عربستان سعودی می خواهد عرض اندام کند. پسر پادشاه عربستان حدود دو هفته پیش سی ویک ساله شد. او در حال حاضر جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان است. از آغاز جنگ یمن محمد بن سلمان می خواهد خود را به عنوان فرمانده‌ای قاطع نشان دهد.

البته  هزینه های ماجراجویی های نظامی این شاهزاده سعودی بسیار بالا است. جنگ یمن میلیاردها دلار برای ریاض آن هم در دوران پایین رفتن قیمت نفت هزینه در بر داشته است.

در ادامه این مطلب آمده است : از جمله دیگر نفع برندگان از جنگ یمن شرکت های تسلیحاتی آمریکا و انگلیس هستند. لندن از شروع جنگ یمن صادرت تسلیحاتی به ارزش بیش از سه میلیارد دلار آمریکا به عربستان سعودی تصویب کرده است، واشنگتن نیز صادراتی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به این کشور داشته است.

دیده بان حقوق بشر اسنادی ارائه داده مبنی بر اینکه تسلیحات تولید انگلیس و آمریکا در حملات به غیر نظامیان در جنگ یمن مورد استفاده قرار گرفته است.

هفته نامه اشپیگل همچنین به شرایط بد  تامین کمک های بشر دوستانه برای غیر نظامیان یمن اشاره کرده و نوشت: بر اساس اطلاعات سازمان ملل 90 درصد یمنی ها به این حمایت ها نیاز دارند که شامل بیش از 21 میلیون انسان هستند. 14 میلیون یمنی به اندازه کافی مواد غذایی برای خوردن ندارند. 320 هزار کودک زیر پنج سال هم در این کشور دچار سوء تغذیه هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.