نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آمریکا و حامیان داعش امروز در باتلاق سوریه گیر کرده‌اند و باید بدانیم آمریکای امروز همان آمریکای جنایات «صبرا و شتیلا» است.

حامیان داعش در باتلاق سوریه گرفتار شده‌اند / آمریکا همان آمریکای جنایات «صبرا و شتیلا» است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در مقام بیان خصوصیات و ویژگی‌های انسان الگویی قرآن، ذات پروردگار دو برنامه برای انسان الگویی مشخص می‌کند که یکی از آنها برنامه جامعه سازی است و برنامه دیگر، فردسازی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: انسان در خط بندگی خداوند باید در هر دو هویت اجتماعی و فردی خود ساخته شود یعنی هم جامعه باید الگو و اسوه دینی باشد و هم انسان در زندگی فردی‌اش به مثل اعلای الهی صعود کند.

آیت الله علم الهدی افزود: مفهوم و معنای ذکر باید برای ما مشخص شود، ذکر خدا در چیست؟ ذات مقدس پروردگار از خود قرآن که یک برنامه قطعی برای انسان زیستی و زندگی الهی بندگان است از خود قرآن تعبیر به ذکر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز سالروز جنایت در اردوگاه فلسطینیان است، بعد از اینکه صهیونیست‌ها سرزمین فلسطین را اشغال کردند اینها به اطراف پراکنده شدند و چندین نسل در اردوگاه‌های بی سر و سامان به سر بردند که از جمله آنها اردوگاه صبرا و شتیلا در بیروت بود.

آیت الله علم الهدی گفت: اسرائیل پس از پیروزی انقلاب اسلامی مقدس، به لبنان حمله کرد و تا دل بیروت نیز پیشروی کرد و سپس با توطئه آمریکا خواست ذلت خود را جبران کند و این کار را اسرائیلی‌ها با تحریک آمریکایی‌ها صورت دادند و با نیروهای چند ملیتی آنجا را اشغال کردند.

وی خاطرنشان کرد: اما خانواده‌های فلسطینی در این اردوگاه باقی ماندند و لبنان در دست اسرائیل ناپاک باقی ماند و اینها با یک بهانه خیلی جزئی در شهریور سال 1361، 16 تا 18 شهریور آن سال این اردوگاه را مورد حمله قرار دادند و در این اردوگاه فقط زن و بچه بودند و حتی یک اسلحه پیدا نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار داشت: این کشتار تنها از طریق بمباران و سلاح گرم نبود بلکه به صورت فرد فرد و با شکنجه انجام می‌شد و حتی عده‌ای را زنده زنده سوزاندند. این مسئله بیانگر درندگی آمریکا است و اینکه عده‌ای دنبال مذاکره هستند و می‌خواهند مذاکره کنند به «صبرا و شتیلا» نگاه کنند و ببینند که آمریکا امروز آمریکای همان روز است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امروز تکفیری و داعش جریان‌های آمریکایی هستند؛ در آن روزی که نظامی‌های اسرائیلی با کمک فالانژهای لبنایی این کار را صورت می‌دادند شارون شاهد تمامی این جنایات بود و همه چیز را از نزدیک می‌دید و قرار بود این جنایت دو روزه تمام شود اما با دستور، یک شبانه روز دیگر این عمل تکرار شد و پس از جنایات، بولدوزها ساختمان را تخریب کردند و اجساد زیر این آوار دفن شد.

وی افرود: آمریکا این گونه جنایت می‌کند، آن وقت ایرانی که به آمریکا سیلی زده و مستشارانش را بیرون ریخته است و آمریکا را به ذلت دچار کرده و آبروی استکبار جهانی را از میان برده است اگر بر ایران مسلط شود چه می‌کند؟ آمریکا با شیطنت جلو می‌آید، آن روز که 40 هزار مستشار داشتند و پنجه‌های جنایتش بر اصول این کشور فرو رفته بود این مردم با سینه خشک مقابل گلوله ایستادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز باید از آمریکا بترسیم و دنبال حل مشکل برویم؟ جبهه مقاومت با محوریت ایران در منطقه تشکیل شده و برای جلوگیری از این جنایات شنیع و این بی بند و باری‌ها تلاش می‌کند. آمریکا و حامیان داعش امروز در باتلاق سوریه گیر کرده‌اند. امروز ما با کمال قهرمانی و قدرت در یک مملکت امن و امان زندگی می‌کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.