قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه شهر مهربان گفت: دولتمردان با اجرای داوطلبانه FATF مواظب باشند در زمین دشمن بازی نکنند و نیروهای حامی امام، انقلاب و رهبری را ناخواسته جزء تحریم شدگان دشمن قرار ندهند.

دولتمردان با اجرای داوطلبانه FATF در زمین دشمن بازی نکنند/ بیان مسائل و مشکلات، دردی از مردم را دوا نمی‌کند/ حرف محرمانه‌ای با مردم نداریم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تبریک و گرامیداشت دهه ولایت اظهار داشت: غدیر خط اثبات بطلان فلسفه جدائی دین از سیاست بوده و ولایت‌فقیه تحقق غدیر در غیبت کبری است.

 امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه آیه ابلاغ و اکمال دین در غدیر است، اظهار داشت: روز یاس کافران، اکمال دین، اتمام نعمت و معرفی اسلام به عنوان دین مورد رضایت الهی چهار ویژگی غدیر است.

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت 31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز انقلاب و 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بویژه امام شهداء حضرت امام خمینی(ره) و با تبریک هفته دفاع مقدس به تمام حماسه‌سازان و دلاورمردان 8 سال دفاع مقدس و تمام نیروهای زحمتکش و دلاور نظامی و انتظامی، سپاهیان و بسیجیان عزیز  اظهار داشت: آرامش و امنیت امروزی ما مرهون رشادت‌ها و شهادت‌های دلاورمردانی است که جان در طبق اخلاص نهاده و در راه دفاع از کیان و تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان عزیز خود را فدا کرده و به درجه رفیع شهادت و همچنین ایثارگری نائل آمدند.

* مسؤولان نباید از بیان کردن موارد عملکردی دولت در نماز جمعه ترس داشته باشند

مرسلی با گوشزد کردن عوارض ناشی از اجرای داوطلبانه FATF خطاب به دولتمردان اظهار داشت: دولتمردان با اجرای داوطلبانه FATF  مواظب باشند در زمین دشمن بازی نکنند و نیروهای حامی امام، انقلاب و رهبری را ناخواسته جزء تحریم شدگان دشمن قرار ندهند.

امام جمعه شهرمهربان خطاب به سخنگوی دولت که گفته بودند این حرف‌ها را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح نکنید، گفت: ما حرف محرمانه با مردم نداریم و هر کجا علما و مبلغین احساس کنند که عزت این کشور و و ملت فراموش می‌شود وظیفه دارند روشنگری کنند.

وی تصریح کرد: دولتمردان کاری کنند که عملکرد آنها قابل طرح و دفاع در خطبه‌های نماز جمعه باشد نه اینکه از بیان کردن موارد عملکردی دولت در نماز جمعه ترس داشته باشند.

مرسلی در ادامه خطبه دوم این هفته نماز جمعه مهربان با تبریک اول مهر آغاز سال تحصیلی جدید و به فال نیک گرفتن تقارن بهار تعلیم و تربیت با هفته دفاع مقدس، از زحمات تمامی زحمتکشان عرصه تعلیم و تربیت در کشور و به‌ویژه زحمات محمدرضا ملکی مدیریت و همکاران ایشان در اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان و مدیران مدارس در تمهید مقدمات برای شروع سال تحصیلی 96-95 تقدیر و تشکر کرد و از اولیای دانش‌آموزان خواست که در طول سال تحصیلی ارتباط تنگاتنگی با مدرسه داشته باشند و همچنین ارتباط خود با نماز جمعه را تقویت کنید.

امام جمعه مهربان با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های گسترده دشمن برای مبارزه با فرهنگ اسلام، حجاب و عفاف از اولیای دانش‌آموزان و خانواده‌ها خواست که در انتخاب لوازم‌التحریر دقت کرده و از این طریق در دام دشمن نیفتند.

خطیب جمعه مهربان در پایان خطبه دوم به برخی مسائل و مشکلات منطقه مهربان اشاره کرد و اظهار داشت: صرف بیان مسائل و مشکلات دردی از مردم را دوا نمی کند و متأسفانه در برخی موارد، مشکلات مردم در حد بیان در خطبه‌های نماز جمعه باقی می‌ماند و با وجود اینکه در خطبه‌های مکرر در خصوص نبود امکانات بهداشتی و درمانی مناسب در مرکز بهداشت و درمان شبانه روزی مهربان که جوابگوی نیازهای منطقه باشد بسیار سخن گفته شده است متأسفانه تاکنون این مشکلات همچنان، به جای خود باقی مانده است.

مرسلی با اشاره به نیاز ضروری منطقه مهربان به دستگاه سونوگرافی در مرکز بهداشت و درمان شبانه‌روزی مهربان از مسؤولان وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست در خصوص راه‌اندازی دستگاه سونوگرافی در مرکز بهداشت و درمان و همچنین حضور پزشک متخصص هفته‌ای 1 یا 2 روز در این مرکز اقدام کنند و این درخواست‌ها نیز همانند دفعات قبلی به فراموشی سپرده نشود.

* تاخیر در پرداخت پول گندم ، باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای کشاورزان شده است

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به عدم پرداخت پول گندم کشاورزان منطقه مهربان از مسؤولان خواست که در پرداخت پول گندم کشاورزان منطقه تسریع کنند، زیرا کشاورزان و گندم‌کاران با مشکلات زیادی مواجه بوده و تاخیر در پرداخت پول گندم، باعث ایجاد مشکلات بعدی برای آنها می‌شود.

وی به موضوع بسیار طرح شده ایجاد و دایر کردن ایستگاه هواشناسی در منطقه مهربان اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه وعده‌ها در خصوص دایر و تأسیس ایستگاه هواشناسی در مهربان بعد از سال‌ها به عمل تبدیل نشده و این در حالی است که شرایط آب و هوایی منطقه با شرایط آب و هوایی مرکز شهرستان سراب و همچنین شهرستان‌های همجوار دیگر بسیار متفاوت بوده و نبود ایستگاه هواشناسی باعث وارد آمدن خسارات زیادی به کشاورزان و باغداران  منطقه شده است.

مرسلی از مدیریت هواشناسی و سازمان جهادکشاورزی استان خواست در این خصوص از وعده دادن خودداری کرده و عمل‌گرا باشند.

امام جمعه شهر مهربان با گرامیداشت 27 شهریور روز شعر و ادب فارسی از مسؤولین فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که با حمایت از انجمن ادبی استاد شهریار مهربان، به احیای مجدد این انجام کمک کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.