قدس آنلاین-شهرکرد،سیدرضاحسینی:افتخار شیعه آن است که هیچ‌گاه زیر بار ظلم، استکبار، طاغوت و کفر نرفته است و هیچ گاه با هیچ طاغوت و استکباری سَرسازش نداشنه است چرا که امام علی(ع) و یازده معصوم پاک و نورانی را دارد.

شیعه اهل‌بیت(ع) هیچ‌گاه دست دوستی با آل‌سعود و آمریکا نمی‌دهد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام 26 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد اهل تقوا را تلاشگر درعمل به تمام لوازم و دستورات دینی دانست و با تاکید بر این که دین‌مداری تنها در اقامه نماز و روزه داری نیست گفت: اهل تقوا بر اساس آموزه‌های دینی می‌کوشند در خدمت والدین باشند و بر اساس دین در تربیت فرزندان، دغدغه‌مند و تلاش‌گر باشند.

امام جمعه شهرکرد خدمت به پدر و مادر و ضعفا را از ویژگی‌های بارز اهل تقوا برشمرد و گفت: متأسفانه امروزه در برخی خانواده‌هایی که چند فرزند وجود دارد، تنها یک یا دو فرزند در خدمت والدین خود هستند و بقیه نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت هستند و تنها به یک احوال پرسی ساده از آن‌ها اکتفا می‌کنند که این جفای بزرگ در حق والدین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام گفت: اهل تقوا بر اساس دین می‌کوشند که یک کاسب حلال و منصف باشند و کسب حلال در زندگی و کار آنها وجود داشته باشد تا خدای نخواسته پولی که به دست می‌آورد آلوده به حرام نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: اهل تقوا بر اساس دین می‌کوشند تولیدگر با کیفیت باشند نَه تولیدگر ناقص بنابراین هیچ گاه کسر در تولید نمی گذارند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام گفت: اهل تقوا بر اساس دین الهی، با جامعه ایمانی با مهر و محبت برخورد می‌کند و در مواجه با دشمنان و مستکبران و دولت‌های طاغوت، خشن و سرسخت هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر این که اهل تقوا ولایت مدار است افزود: اهل تقوا بر اساس دین پیرو و مطیع محوریت جامعه یعنی «ولایت فقیه» است و هیچ‌گاه تک‌روی و ناسازگاری با محوریت دین ولایت فقیه ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام در جمع‌بندی این از بخش از سخنان افزود: تمام این مواردی که بیان شد از لوازم دین‌مداری است و اهل تقوا در تمام این مراحل و بسیاری از مراحل فراوان دیگرزندگی  می‌کوشد، دین در همه جای زندگی او جایگاه داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به 15 ذی‌الحجه سال‌روز ولادت با سعادت امام هادی(ع) اشاره و به تشریح بخشی از زیارت جامعه کبیره پرداخت وگفت: زیارت جامعه کبیره جزو معتبرترین موثق‌ترین زیارت‌هایی است که از زبان امام هادی(ع) صادر شده که می توان همه ائمه معصومین(ع) را با این زیارت‌نامه، زیارت کرد و در همه زیارت‌گاه‌ها نیز این زیارت‌نامه را خواند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام افزود: با خواندن این زیارت‌نامه بسیار ارزشمند، می‌توان ائمه معصومین(ع)، غدیر و علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) را به خوبی شناخت و پی به عظمت واقعه غدیر برد زیرا در این زیارت آمده است که خدای متعال در این کُره خاکی و عالم هستی بهتر و برتر از پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت نیافریده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تاکیدکرد: ما شیعیان باید بر خود ببالیم و می‌بالیم که پیرو این بزرگواران، بهترین‌های عالم هستیم زیرا خدا به برکت وجود نازنین پیامبراکرم(ص)، امیرمومنان(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ما را از زیر بار ذلت نجات داده و شیعه را عزیز و عزتمند قرار داده است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان‌کرد: افتخار شیعه آن است که هیچ‌گاه زیر بار ظلم، استکبار، طاغوت و کفر نرفته است و هیچ گاه با هیچ طاغوت و استکباری سَرسازش نداشنه است چرا که امام علی(ع) و یازده معصوم پاک و نورانی را دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام افزود: خدای متعال به برکت وجود اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شیعه را از مهلکه‌ها و خطرات نجات داده است و رستگار خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر این شیعه امام علی(ع) دست دوستی با دشمنان اهل بیت(ع) نمی‌دهد تاکیدکرد: شیعه و محبّ اهل بیت(ع) از دشمنان آن‌ها بیزار است و هرگز دست دوستی با آل سعود، آل خلیفه و اربابان این‌ها آمریکا و هم‌پیمانش نمی‌دهد و فقط دست دوستی به اهل‌بیت(ع) می‌دهد و مطیع أمر آن‌ها است چرا که راه نجات خود را تنها در گرو محبت و اطاعت از این انوار تابناک می‌داند.

رئیس بنیاد غدیر در استان شیعیان را به خاطر داشتن غدیر و اهل بیت(ع) ثروتمندترین انسان‌ها بر روی کُره زمین و عالم هستی دانست و با تاکید بر این که این حرف شعار نیست بلکه یک واقعیت است گفت: اگر پیامبر اکرم(ص) تمام تلاش خود را برای معرفی امام علی(ع) به مردم انجام داد برای این بود که نمی‌خواستند مردم را از این ثروت و سرمایه عظیم و نجات بخش محروم بماند لذا این راه برای همیشه در جامعه بشری پررهرو و چراغ همیشه پرفروغ مانده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با اشاره تلاش گسترده دشمنان برای غبارافکندن بر روی مسئله غدیر و گرفتن آن از شیعیان تصریح‌کرد: از آن جایی که دشمن این چنین سرمایه‌های عظیم را در اختیار ندارد و در برابر جهانیان و افکارعمومی شرمنده و فقیر است، تلاش می‌کند که غدیر را محوکند که رسالت امروز شیعیان در این جهت غبارزدایی و زنده‌نگه داشتن غدیر برای همیشه تاریخ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بر حضور پرشور و شکوه مردم در برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت و به ویژه روز عید سعید غدیرخم تاکیدکرد و گفت: یکی از برنامه‌های که باید جای خودش را در کشور باز کند و مردم در آن حضور جدی و پرشکوه داشتن باشند، اجتماع بزرگ و منسجم غدیریون در روز عید سعید غدیر خم است.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: باید آرام آرام به سمتی حرکت کنیم که در روز عید غدیرخم، قبل از ظهر نیز اجتماع بزرگی همانند اجتماع عظیم مردم در روز اربعین که مانور بزرگ شیعیان  در کربلا است و عظمت شیعیان به همگان نشان داده می‌شود، در روز عید غدیر خم نیز همه شیعیان در همه جا با یک اجتماع بزرگ، عظمت و بزرگی شیعه را به جهانیان نشان بدهند.

رئیس ستاد امربه معروف‌ونهی از منکر استان با تاکید بر اهمیت و ضرورت شکل‌گیری اجتماع غدیریون افزود: با این اجتماع در روز عید غدیرخم، هم یاد و خاطره واقع غدیر و خطبه‌خوانی و معرفی امام علی (ع) به عنوان رهبر مسلمانان پس از پیامبر(ص) در زیر آن آفتاب داغ و سوزان زنده نگه داشته خواهد شد و هم به جهانیان نشان می‌دهیم که ما پرورش یافته مکتب امام علی(ع) و ائمه معصومین(ع) هستیم و تا آخرین نفس با امام علی(ع) هستیم و هیچ‌کس نمی‌تواند بین ما و این مکتب و خاندان جدایی بیندازد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام روز غدیر را بزرگترین عید برای مسلمانان و تمامی پیامبران دانست و خاطرنشان کرد: خدای متعال متعال تنها روز 18 ذی‌الحجه را برای تمامی پیامبران روز عید قرار داده و به همه پیامبران توصیه کرده که این روز را عید بگیرید درحالی که هیچ مناسبت دیگری را برای پیامبران به عنوان عید قرار نداده است زیرا در روز عید غدیر می‌خواهد حضرت علی(ع) را به عنوان تکمیل کننده دین به بشریت معرفی کند.

امام جمعه شهرکرد در پایان به بازگشایی مدارس و روز جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه‌های زیبای بازگشایی مدارس و جشن علم و دانش و جشن سپردن فرزندان به مراکز تعلیم، تربیت و تزکیه را گرامی می‌داریم

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکیدکرد: ضمن توجه جدی دراین ایام نسبت به علم، دانش، تزکیه و تربیت  باید نسبت به شرکت در جشن عاطفه‌ها و مشارکت در غبارزدایی از گرفتاری‌های محرومین وظیفه خودمان را به خوبی انجام بدهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.