معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: ما در مسئله غدیر بسیار کم کار کرده ایم و باید غدیر را به کشورهای دیگر بشناسانیم. زیرا تا غدیر نباشد، کربلا درست مشخص نمی شود و احکام شریعت تبیین نمی شود.

 اعلام برنامه‌های دهه ولایت و امامت در استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین از کرمان به نقل از ایسنا: حجت الاسلام سیدرضا فاطمی اظهار کرد: دهه ولایت از سوی اوقاف به عنوان دهه ولایت علوی و اکمال دین نبوی نامگذاری شده و اداره اوقاف در این دهه ویژه برنامه هایی دارد.
وی با اشاره به اهمیت عید غدیر افزود: عید غدیر عید الله اکبر است و برنامه های اوقاف در دهه ولایت در راستای اجرای نیات واقفین و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار می شود.
فاطمی تصریح کرد: هدف از برنامه های دهه ولایت، معرفی شخصیت والای امیرالمومنین علیه السلام به عنوان الگوی حقیقی و عملی انسان کامل و معرفی و تبیین جایگاه امامت و ولایت فقیه به عنوان ادامه ولایت ائمه معصومین علیهم السلام است.
وی بیان کرد: فراهم کردن زمینه افزایش بصیرت و تفکر ولایی و بینش سیاسی اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان نسبت به امامت حضرت علی علیه السلام و ولایت فقیه از دیگر اهداف برنامه هاست.
معاون اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن و عترت، ترویج معارف معصومین و تقویت باورهای دینی در میان آحاد مردم ویژه برنامه های دهه ولایت و امامت از 21 تا 30 شهریورماه در 60 امامزاده در سراسر استان کرمان برگزار می شود.
وی افزود: مراسم ویژه شب عید غدیر، برگزاری همایش بانوان ولایی عصر روز عید در 33 امامزاده از جمله امامزاده محمد علیه السلام شهر کرمان را داریم و صبح روز عید غدیر ساعت 10 در 52 امامزادگان و بقاع متبرکه برنامه ویژه همراه با قرائت بخشی از خطبه غدیر و مراسم عقد اخوت و ... برگزار می شود.
فاطمی با اشاره به اینکه در سال جاری توسط اوقاف دو کتاب "حوالی ظهر" و "عهد ماندگار" را چاپ کرده که همراه با مسابقه است، اظهار کرد: شعرخوانی آیینی، تجلیل از سادات در امامزادگان، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و کتاب، قرائت زیارت جامعه کبیره در 20 بقعه شاخص استان در شب عید غدیر، سلسله مباحث نمایشگاهی با عنوان "علی مع الحق و الحق مع علی" از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در دهه ولایت در سطح استان کرمان می باشد.
وی بیان کرد: همچنین دعای عرفه در 53 بقعه متبرکه استان برگزار شد و 25 امامزاده با هماهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، نماز عید قربان را برگزار کرده اند.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: یکسری موقوفات در زمینه غدیر داریم که حدود 18 مورد موقوفه در سطح استان در این زمینه است و باید بیش از این در زمینه شناساندن حضرت علی علیه السلام کار شود.
وی افزود: ما در مسئله غدیر بسیار کم کار کرده ایم و باید غدیر را به کشورهای دیگر بشناسانیم. زیرا تا غدیر نباشد، کربلا درست مشخص نمی شود و احکام شریعت تبیین نمی شود.
فاطمی در ادامه گفت: سازمان اوقاف ویژه برنامه مهر تحصیلی را در راستای اجرای نیات واقفین برای کمک به دانش آموزان نیازمند در قالب "کیف تحصیلی" شامل وسایل مورد نیاز دانش آموزان اجرا می کند.
وی تصریح کرد: در این زمینه در استان کرمان موقوفه قابل توجهی وجود ندارد و با تلاش های مدیرکل اوقاف استان و رایزنی با خیران، 20 میلیون تومان برای کمک به دانش آموزان نیازمند جمع آوری و به مرکز ارسال شد تا این کار به طور متمرکز از تهران صورت بگیرد.
فاطمی بیان کرد: مردم باید توجه داشته و در این راستا موقوفاتی داشته باشند و در سال جاری نیز بیش از 20 میلیون تومان از محل کمک های خیران جمع آوری شده و سعی می کنیم کیف تحصیلی در اوایل مهر بین دانش آموزان نیازمند توزیع شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.