قدس آنلاین - اراک- احمد مختاری: استاندار مرکزی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۱ جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در استان اجرا و تا کنون ۴۰ در صد مصوبات محقق شده است.

۴۰درصد مصوبات اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی اجرایی شده است

محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در ۲۲ امین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر صنعت معدن تجارت برگزار شد گفت: اجرایی نشدن مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی به دلیل موانع قانونی و بخشنامه‌ای است.

زمانی قمی اظهار کرد: بخشی از مصوبات نیاز به تصمیمات در سطح ملی دارد و به کارگروه ملی ستاد ارسال شده است. وی افزود: ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در شهرستان های استان هم تاکنون ۷۵ جلسه اقتصاد مقاومتی با مسئولیت فرمانداران تشکیل داده اند.

وی به جایگاه صنعت استان در کشور اشاره کرد و گفت: استان مرکزی با داشتن بیش از ۳ هزار واحد صنعتی جایگاه چهارم صنعت در کشور را دارد، و از این لحاظ برای دولت اهمیت فراوانی دارد و امیدواریم دولت کمک کند با رفع مشکلات واحد های تولیدی نقش موثر تری را در اقتصاد کشور داشته باشیم.

زمانی قمی با بیان اینکه در ۴ ماه نخست امسال تراز تجاری استان مثبت بوده است ، گفت:استان مرکزی در ۴ ماه نخست امسال ۱۹۰ میلیون دلار صادرات و ۸۶ میلیون دلار وارادت داشته است، و بخش عمده وادرات مربوط به مواد اولیه تولیدی مورد نیاز واحد های تولیدی استان بوده است. استاندار مرکزی در ادامه به مشکلات واحد های تولیدی ، واگن پارس، هپکو، آذرآب، آلومینیوم و... پرداخت و گفت: امیدواریم دولت رفع مشکلات این واحدها را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در خصوص عدم اجرای مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در بخش تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان خاطر نشان کرد: در جسله ای در تهران مقرر شده بود سرمایه در گردش ۵ واحد تولیدی تامین شود، که هنوز اجرایی نشده و امیدواریم هرچه زودتر این مبلغ پرداخت شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.