در شرایطی که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس همچنان ایران را به استفاده از گزینه نظامی تهدید می کنند، چشم پوشی از تقویت توان تهاجمی و دفاعی کشور خودزنی محض و ارتقای سطح توان دفاعی کمترین کاری است که دولت باید برای تأمین امنیت مردم انجام دهد.

پاسخ تلویحی پاول به اظهارات آقای هاشمی/ ایران بی‌پناه در برابر چند هزار بمب اتم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یکی از ایمیل‌های افشا شده «کالین پاول» وزیر خارجه اسبق آمریکا تائید می‌کند که رژیم صهیونیستی دستکم 200 کلاهک اتمی دارد. پاول این مسئله را پارسال در ایمیلی به یکی از همکارانش گفته و مدعی شده است که این موشک‌ها ایران را نشانه رفته‌اند. وی می‌افزاید: «به هر حال، ایرانی‌ها اگر هم یکی (بمب اتم) بسازند، نمی‌توانند از آن استفاده کنند. کسانی که در تهران هستند، می‌دانند که اسرائیل 200 تا (بمب اتم) دارد و همه آن‌ها هم به سمت تهران نشانه رفته است. ما هم که چند هزار تا داریم. »
اظهارات رییس ستاد مشترک اسبق امریکا که حضور در جنگ های پاناما، ویتنام و جنگ اول خلیج فارس را در کارنامه خود دارد در حالی منتشر شده است که  آمریکا و اسراییل بزرگترین توافق کمک نظامی به اسراییل را دو روز پیش امضا کردند. بر طبق این توافق، دولت آمریکا متعهد شده است که طی 10 سال آینده 38 میلیارد دلار در قالب بستۀ کمک نظامی به اسراییل تحویل بدهد.
سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا بهنگام امضای این قرارداد با تاکید بر اینکه این کمک نظامی بزرگترین تعهد نظامی آمریکا به یک کشور متحد است گفت: «بزرگی این کمک نظامی نشاندهندۀ اهمیت امنیت اسراییل برای آمریکاست. »
در خصوص بزرگترین تعهد نظامی آمریکا به اسراییل  اظهارات پاول در خصوص کلاهک های هسته ای نشانه رفته اسراییل به سوی تهران ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد:
نخست؛ اینکه برخلاف خوش بینی برخی داخلی ها، رژیم اشغالگر قدس و آمریکا همچنان به زعم خود گزینه نظامی را علیه جمهوری اسلامی ایران  روی میز دارند و چنانچه فرصتی بیابند اهداف خود را از طریق برخورد نظامی سخت پیگیری خواهند کرد.
دوم؛ سیاست تمایل آمریکا به مذاکره با ایران برای حل اختلافات فی مابین همان سیاستی است که رهبر معظم انقلاب از آن به «پنجه چدنی زیر دستکش مخملی» تعبیر کردند و بر لزوم هوشیاری مسئولان جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات فریبکارانه واشنگتن تاکید کردند. تقویت بنیه تهاجمی اسراییل با اهدای بسته نظامی بی سابقه دولت دمکرات آمریکا مصداق این مدعا است(دولت جمهوری خواه جرج بوش 37 میلیارد دلار تعهد نظامی به اسراییل داده بود).
سوم؛ در چنین فضایی سخن از کاهش توان دفاعی از سوی برخی مقامات که از جایگاه حقوقی بالایی در نظام برخوردار هستند آیا ایجاد فرصت و زمینه برای پیاده کردن اهداف نظامی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس علیه ایران در شرایط حساس منطقه نیست؟. آیت الله هاشمی رفسنجانی اخیرا در همایش آموزش و پرورش سخنانی در خصوص کاهش توان دفاعی کشور مطرح کرده و گفته بود: «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند... نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌های‌شان آزاد شد و به‌دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند، مطمئنم  دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند. »
اظهارات اقای هاشمی در حالی است که موسسه صلح استکهلم و موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک، اخیرا با انتشار تحقیقی  گزارش داد: ژاپن با اختصاص 40.9 میلیارد دلار (طبق اعلام موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک) در سال 2015 در رتبه هشتمین کشوری قرار گرفته که بیشترین بودجه نظامی را در جهان دارد. پس از ژاپن نیز، کشور آلمان با اختصاص 36.7 میلیارد دلار در رتبه نهم قرار گرفته است. یک بررسی ساده و اجمالی از میزان بودجه رسمی و اعلام شده این دو کشور در حوزه دفاعی - نظامی، نشان می‌دهد که همین الان و در شرایط کنونی، آلمان و ژاپن حدوداً 4 برابر بیشتر از ایران بودجه دفاعی برای پیشبرد اهداف نظامی خود، اختصاص داده‌اند.
در چنین شرایطی که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس از زبان مقامات بلندپایه خود همچنان ایران را به استفاده از گزینه نظامی تهدید می کنند چشم پوشی از تقویت توان دفاعی کشور خودزنی محض و ارتقای سطح توان دفاعی کمترین کاری است که دولت می بایست برای تامین امنیت مردم انجام دهد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، به این حرکت خزنده دشمن برای تهدید امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران پاسخ گفتند و با اشاره به اهمیت مأموریت و وظایف این قرارگاه در دفاع از کشور، تأکید کردند: آمادگیها و گزینه‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات، به طور دائم ارتقا دهید. فرمانده معظم کل قوا با تقدیر از تلاشهای فرماندهان و کارکنان این قرارگاه، افزودند: حساسیتها و دغدغه‌های مهم مأموریت‌های پدافندی گویای این واقعیت است که باید نقاط آسیب‌پذیر و همه راهکارهای ممکن دشمن را شناسایی کنید و برای مواجهه با تمام آنها راه حل و برنامه مشخص داشته باشید. ایشان تأکید کردند: در ارتباط و تبادل با محافل علمی و نظامی، از آگاهیها و امکانات موجود نهایت استفاده را ببرید و گزینه‌های خود را در مقابل انواع تهدیدات افزایش دهید و متنوع سازید.
معظم له در این خطاب صراحتا به افزایش قدرت تهاجمی و تقویت بنیه دفاعی کشور به غیر از سلاح های شیمیایی و هسته ای تاکید  فرمودند و این در حالی است که پاول مستقیما از تهدید اتمی رژیم اشغالگر قدس و آمریکا علیه تهران سخن گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.