نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی رژیم آل سعود را مصداق بارز تفکر اسلام آمریکایی خواند و اظهار داشت: گفتن مرگ بر آمریکا و اسرائیل برای این رژیم سنگین تر از شهید شدن حجاج است.

رژیم آل سعود مصداق بارز اسلام آمریکایی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صدا و سیما، ‌ سعید جلیلی در مراسم سالگرد دانشمند شهید دکتر حاج احمد حاتمی (از شهدای سانحه سقوط جرثقیل در جوار بیت الله الحرام) افزود: از زمان ظهور و بروز انقلاب اسلامی ایران و در 37 سال گذشته تقابل و مقابله همه جانبه با ایران و اسلام صورت گرفت.
وی گفت: حرکت آنان فقط سخت افزاری نیست بلکه همه تلاش خود را به کار می بندند تا بتوانند هرچه سریع تر با پدیده جمهوری اسلامی مقابله کنند اما تجربه دفاع مقدس به آنان نشان داد که انقلاب اسلامی پدیده ای نیست که بتوانند با شیوه های نرم افزاری و سخت افزاری با آن مقابله کنند از این رو به پروژه های اسلام هراسی در جهان، ایران هراسی در منطقه و انقلاب هراسی روی آوردند.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: یکی از میراث های امام راحل در سال های پایانی عمرشان تعبیر اسلام آمریکایی است تعبیری که دشمنان برای مقابله از آن بهره می گیرند آنان می خواهند روح و حقیقت اسلام را به فراموشی بسپارند زیرا می دانند اگر ملتی با اندیشه اسلام ناب وارد عرصه شود چه موفقیت هایی به دست می آورد به همین خاطر برنامه اصلی آنان این است که ملت را از مبارزه منصرف کنند.
جلیلی گفت: اگر بخواهیم یک نمونه برای تفکر اسلام آمریکایی پیدا کنیم رژیم آل سعود است همانان که ادعای خادمی حرمین شرفین را دارند اما گفتن مرگ بر آمریکا و اسرائیل برای شان سنگین تر از شهید شدن حجاج است.
وی اضافه کرد: امروز آل سعود را نمی توان عرب یا حتی اهل سنت نامید زیرا بیشتر از آنچه نماد عرب و اهل سنت باشد پیاده نظام سیاست های آمریکاست.
وی افزود: یک و نیم سال است مردم یمن تحت وحشیانه ترین حملات قرار می گیرند و این در حالی است که بسیاری از شهدای ما و شهدایی که در جهان اسلام به خاک و خون کشیده می شوند از اهل سنت هستند اما آنان می خواهند این موضوع را برای یک دعوای عرب و عجم یا شیعه و سنی دستاویز کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با طرح این سؤال که آیا چنین رفتار و چنین مواجهه ای که از رژیم آل سعود شاهدیم یک مواجهه مستقل است یا اینکه این رفتار قطعه ای از پازلی بزرگتر است گفت: اگر کسانی بین این دو تفکیک قائل می شوند در خوشبینانه تری حالت ممکن دچار خوشبینی هستند.
جلیلی با بیان اینکه آنچه امروز کاخ سفید و آل سعود اجرا می کنند از یک شجره و یک جنس است افزود: نمی توان بین یک سعودی که از افراطی گری و تروریسم حمایت می کند و آمریکا فرق قائل شد رفتاری که سعودی ها در جای جای منطقه انجام می دهند در حقیقت پر کردن پازل سیاست های آمریکاست، مدعیان روشنفکری که ادعاهای آنچنانی دارند موضع خودشان را در خصوص حمایت های آمریکا از سعودی روشن کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: آمریکا می داند که اگر مبارزه شکل بگیرد پیروزی از آن ایران است و او نمی تواند در این مبارزه پیروز شود به همین خاطر بهترین گزینه برای او این است که ملتی را از اصل مبارزه منصرف کند.
جلیلی گفت: آمریکا برای منصرف کردن ملتی از اصل مبارزه یا نهایتاً انحراف ملت ایران در مبارزه مزدورانی را فعال می کند که به نیابت از او بجنگند و از این جهت است که داعش و آل سعود را روی کار می آورد تا روند پیشرفتی که در جهان اسلام شکل می گیرد را درگیر مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    اسلام سعوديها اسلام عصر معاويه لعنت الله است و نه اسلام آمريكايي ، البته اسلام خودمان نيز چندان تعريفي ندارد و با اين همه فقر و فساد و نفاق و چاپلوسي و اختلاس و بي عدالتي بيشتر به مزاق آمريكا خوش مي ايد تا خدا