مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: در یک سال گذشته بیش از 100 هیئت تجاری را در چابهار میزبانی کرده‌ایم.

حضور 100 هیئت تجاری در چابهار طی یک‌سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، عبدالرحیم کردی افزود: حضور این هیئت‌ها برای زیرساخت و استقرار تجاری آنها است که در این حوزه برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام دادیم.

کردی با بیان اینکه بندر چابهار تنها بندر در شرق ایران است که مورد توجه مقام رهبری قرار گرفته، گفت: دولت ایران برنامه‌های جدی برای توسعه این بندر ارزشمند روی دست گرفته است.

وی اتصال خشکی به آب و توسعه بندر را نخستین گام برای توسعه بندر چابهار عنوان کرد و گفت: ظرفیت بندر کنونی «شهید بهشتی» چابهار از 2 میلیون تن تا پایان سالجاری بر اساس برنامه‌های از قبل انجام شده، به 8 و نیم میلیون تن افزایش خواهد یافت.

کردی افزود: حرکت در مسیر خشکی برای توسعه تجارت و حمل و نقل با اهمیت است که در این راستا طرح توسعه خط آهن چابهار تا شمال مورد توجه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: بیش از50 میلیون دلار کالا درمرداد ماه امسال از طریق این منطقه آزاد وارد و صادر شده است.

کردی اظهار کرد: وسایط نقلیه موتوری، مواد اولیه برای مصرف واحدهای تولیدی مستقر در منطقه و کالاهای تولیدی از جمله صادرات و واردات انجام شده درمرداد ماه سال جاری بوده است.

وی افزود: صادرات اقلام و محصولات تولیدی واحدهای مستقر در منطقه آزاد چابهار بیش از 1میلیون دلار بوده که به خارج از کشور و سرزمین اصلی صادر شده است.

وی واردات کالای تجاری بند 'ج' شامل کالاهایی که سود بازرگانی آنها بالای یک درصد، برای هر اظهارنامه مصوب هیات وزیران بیش از 40میلیون دلار، واردات مواد اولیه جهت مصرف واحدهای تولیدی مستقر در منطقه را بیش از 3میلیون دلار و واردات وسایط نقلیه موتوری نیز بیش از 1میلیون دلار وواردات مواد اولیه جهت مصرف واحدهای بازسازی کننده را بیش از یک میلیون دلارعنوان کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در زمینی به گستره 140 کیلومترمربع و در 9 پیکره تجاری، کارگاهی، مسکونی، صنایع سنگین، نیمه سنگین و سبک، روستای تیس و جنگلی در هفتم شهریور سال 1372 از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب و اوایل سال 1373 آغاز به کار کرد.

سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اهداف انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، ارتباط فعال با ابزارهای جهانی و منطقه ای، تولیدات و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی شکل گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.