۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 457680

قدس آنلاین/ علیرضا لعل اکبری: سرویس دهی مدارس این روزها یکی از موضوعاتی است که اغلب خانواده‌ها با آن درگیر هستند و هرساله با بروز برخی از مشکلات، گلایه‌هایی نیز از سوی اولیای دانش‌آموزان مطرح می‌شود.

نرخ سرویس مدارس در مشهد اعلام شد

مسؤولان امر در این باره می‌گویند: امسال تلاش می‌شود، نظارت‌ها بر عملکرد سرویس‌های مدارس بیش از سال گذشته باشد و طرح سامانه هوشمند سرویس‌های مدارس در برخی از نواحی آموزش و پرورش در مشهد اجرا می‌شود.

ابلاغ نرخنامه سرویس مدارس

مدیرعامل تاکسیرانی مشهد در گفت و گو با خبرنگار ما می‌گوید: امسال نیز طبق سنوات گذشته کارگروه ماده 18 استان با کمک تاکسیرانی نرخنامه پیشنهادی خود را به شورای شهر و کمیسیون حمل و نقل ترافیک اعلام کرد و پس از تصویب، نرخنامه سرویس مدارس سال تحصیلی 96-95 به تاکسیرانی مشهد ابلاغ شد.

مهدی علوی مقدم می‌افزاید: امسال 59 شرکت با تأییدیه تاکسیرانی، انجمن اولیا و مربیان و آموزش و پرورش و دیگر نهادهای ذی ربط در امر سرویس دهی مدارس در سطح نواحی هفتگانه مشهد خدمت رسانی خواهند کرد.

وی خاطرنشان می‌کند: پیش بینی می‌شود، امسال بیش از 7 هزار و 500 خودرو در امر سرویس دهی به دانش آموزان فعالیت داشته باشند.

پیاده و سوار شدن دانش آموزان در حیاط مدرسه

وی می‌افزاید: طبق هماهنگی‌های انجام شده با مدیران مدارسی که از حیاط و محیط مناسب برخوردارند، رانندگان سرویس‌ها مجاز خواهند بود برای سوار و پیاده کردن دانش آموزان وارد حیاط مدرسه شوند.

وی تصریح می‌کند: رانندگان سرویس مدارس موظفند برچسب سرویس مدارس را روی خودروهای خود نصب کنند و کارت شناسایی برای ارایه سرویس دهی به دانش آموزان را به همراه داشته باشند.

وی یادآور می‌شود: در صورت منطبق نبودن مشخصات راننده با کارت شناسایی صادره شده، از فعالیت راننده متخلف جلوگیری خواهد شد.

اعمال محدودیت‌هایی برای رانندگان سرویس مدارس

وی به برخی از محدودیت‌های اعمال شده در امر سرویس دهی مدارس اشاره می‌کند و می‌گوید: استفاده از وسایل نقلیه با عمر بیش از 12 سال ممنوع است.

وی تصریح می‌کند: هر راننده در هر شیفت آموزشی حداکثر در هر مقطع مجاز به ارایه دو سرویس است و بیش از آن، تخلف محسوب می‌شود.

وی می‌افزاید: به کارگیری خودروهای رنو، پی کی، ام وی ام 110 و ماتیز برای سرویس مدارس ممنوع است.

وی یادآور می‌شود: طبق دستور صادره به شرکت‌های مربوطه، تمامی خودروها افزون بر داشتن معاینه فنی، به داشتن بیمه حمل و نقل از نوع آژانس نیز ملزم هستند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به ارایه خدمات توسط بانوان در امر سرویس دهی مدارس اشاره می‌کند و می‌گوید: سال گذشته حدود 3 هزار راننده خانم در مقاطع مختلف دخترانه ارایه خدمت کردند و پیش بینی می‌شود، این شمار امسال افزایش داشته باشد.

پرداخت هزینه‌ها بر اساس نرخنامه

در همین حال سخنگوی تاکسیرانی مشهد نیز تصریح می‌کند: نرخنامه مصوب شورای شهر مشهد منتشر شده است و اولیای دانش آموزان می‌توانند با توجه به این نرخنامه نسبت به پرداخت هزینه‌ها اقدام کنند.

همایون محمدیان می‌افزاید: اولیای دانش آموزان در صورت بروز تخلف در امر سرویس دهی از سوی رانندگان، می‌توانند تخلفات را به شماره‌های 137 شهرداری مشهد و نیز 33448150 تاکسیرانی مشهد اطلاع دهند.

ظرفیت سرویس مدارس

وی به ظرفیت سرویس مدارس اشاره می‌کند و می‌گوید: در شورای اسلامی شهر مشهد تأکید شده، ظرفیت سرویس‌های مدارس در سال جاری حداکثر چهار نفر باشد و این موضوع مورد توجه تاکسیرانی خواهد بود و در صورت بروز تخلف، با متخلفان برخورد می‌شود.

وی می‌افزاید: آیین‌نامه سرویس‌های دانش‌آموزی مدارس، مصوبه هیأت دولت است و لزوم رعایت ظرفیت سرنشینان دیده شده و بر اساس آن گواهی صلاحیت راننده متخلف به مدت یک سال گرفته می‌شود و در این مدت راننده خاطی حق رانندگی برای سرویس‌های مدارس را نخواهد داشت.

در همین زمینه رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز تصریح می‌کند: از بهمن ماه سال گذشته کارگروه ماده 18 متشکل از نمایندگان استانداری، آموزش و پرورش و اولیای دانش‌آموزان تشکیل شده و تا کنون 26 جلسه به همراه مشاوران متخصص در حوزه حراست، ارزیابی عملکرد و مباحث حقوقی برگزار شد و آن‌ها نیز نظارت بر سرویس‌های دانش‌آموزی را پیگیری می‌کنند.

* در جدول ذیل درصدها و کیلومترهای مازاد اعمال شده است. نرخ سرویس طبق نرخنامه مصوب اعلامی و بدون هیچ گونه تغییر می‌باشد و در صورت تمایل به تقسط 40 درصد موقع نام نویسی و 60 درصد دیگر طی دو فقره چک حداکثر تا پایان بهمن ماه تسویه شود.

* نرخنامه اعلامی توسط شورای شهر مشهد مقدس بابت سرویس دهی در روزهای مصوب آموزشی اداره کل آموزش و پرورش می‌باشد. باتوجه به اینکه تا سقف 25 درصد به صورت پلکانی از 8 کیلومتر تا 15 کیلومتر لحاظ شده است از 15 کیلومتر بیشتر فقط نرخ ورودی و کیلومتر لحاظ خواهد شد.

* ظرفیت خودروهای گروهی به تعداد مندرج در کارت خودروست:

* چنانچه ولی دانش آموزی انصرف خود را نسبت به استفاده از سرویس اعلام دارد، در ماه اول 10 درصد در ماه دوم 20 درصد و در ماه سوم معادل یک سوم مبلغ دریافتی کسر و بقیه مسترد می‌شود و پس از آن به ازای هر ماه 10 درصد به مبلغ کسری اضافه می‌شود. پس از پایان بهمن ماه هیچ گونه وجهی بابت انصراف مسترد نخواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.