قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در تابستان امسال 620 هزار نفر مسافر در استان با ناوگان حمل و نقل جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.

جابه‌جایی620 هزار نفر مسافر در تابستان با ناوگان حمل و نقل خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، ابراهیم نصری  در ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به اینکه 6 دستگاه دوربین ثبت سرعت در جاده‌های استان فعال است اظهار داشت: 51 دوربین ثبت تخلف دیگر نیز در استان نصب شده است که در مرحله نصب برق و در مرحله نهایی است و امیدواریم تا قبل از پایان مهرماه به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: همچنین 40 دستگاه دوربین جدید ثبت سرعت جدید تا پایان امسال در جاده‌های استان خراسان جنوبی نصب خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تعداد دوربین‌های ثبت سرعت استان به 100 دستگاه برسد.

نصری با اشاره به احداث مجتمع بین راهی در این استان تصریح کرد: در حال حاضر 6 باب مجتمع بین راهی در حال احداث است و تلاش ما بر این است تا پایان امسال این مجتمع‌ها تکمیل شود و در اختیار گردشگران و مسافران قرار بگیرد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین 34 نقطه دیگر در استان برای احداث مجتمع اعلام شده است و در صورتی که سرمایه‌گذار وجود داشته باشد این نقاط آماده است و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: همچنین سازمان راهداری در استان حدود 300 میلیون تومان جهت احداث آسفالت به مجتمع‌ها کمک بلاعوض می‌کند که این امر سبب جذب بیشتر سرمایه‌گذار در استان می‌شود.

وی بیان کرد: در بحث بازدیدهای نظارتی در سطح جاده‌های استان گشت نامحسوس افزایش داشته است و در پایانه‌ها نیز بازدید نامحسوس صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان جنوبیبا اشاره به اینکه در بحث مجتمع‌های بین‌ راهی ماهیانه 2 نوبت بازدید انجام شده است افزود: کیفیت ارتقای خدمات نیز در خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

نصری گفت: در حال حاضر 24 باب مجتمع بین‌ راهی در محورهای مواصلاتی استان آماده خدمت‌رسانی هستند که این تعداد نیز نسبت به سال گذشته 3 مورد افزایش داشته است.

وی افزود: در تابستان امسال 620 هزار نفر مسافر در استان با ناوگان حمل و نقل جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به بحث میزان تلفات در سفرهای امسال استان خراسان جنوبی اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان تلفات در جاده‌های استان افزایش داشته است و امیدواریم در 6 ماهه دوم این افزایش جبران شود و به حد مطلوب برسد و همچنین در بحث ناوگان عمومی مسافربری تا این لحظه حادثه منجر به فوت در جاده‌های استان وجود نداشته است.

نصری افزود: میزان تلفات در جاده‌های استان از ابتدای سال تا 15 شهریورماه 7 درصد افزایش داشته است اما خوشبختانه در مقایسه با 3 سال گذشته 18.5 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه 56 دستگاه ترددشمار در جاده‌های استان وجود دارد گفت: این تعداد دستگاه ترددشمار در سه ماهه اول امسال 3 میلیون و 100 هزار تردد را ثبت کرده است و همچنین 12 دستگاه تردد شمار دیگر نیز تا پایان امسال در جاده‌های استان نصب خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.