مدیرکل امور عشایر خوزستان از ورود 10 هزار خانوار عشایری همزمان با فرارسیدن فصل کوچ پاییزه به استان خبر داد.

خوزستان میزبان 10 هزار خانوار عشایری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، علی‌رحم کریمی اظهار داشت: هر ساله 23 هزار خانوار عشایری در فصل کوچ پاییزه در استان مستقر می‌شوند که از این تعداد 16 هزار خانوار کوچنده برون استانی هستند و از هفت استان کشور وارد خوزستان خواهند شد.

وی افزود: ورود این خانوارها به استان از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود مابقی خانوارهای کوچنده تا نیمه اول مهرماه وارد خوزستان شوند.

کریمی تصریح کرد: جمعیت دامی این خانوارها 2 میلیون رأس دام سبک است و این خانوارها از استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان وارد استان می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان در خصوص تمهیدات خدمات‌رسانی به خانوارهای عشایری خاطرنشان کرد: تأمین آب شرب، تأمین مایحتاج عمومی از طریق تشکل‌های عشایری، استقرار اکیپ‌های بهداشتی و درمانی سیار و ثابت و استقرار اکیپ‌های دامپزشکی سیار و ثابت در مسیرهای کوچ از خدمات ارائه‌شده به خانوارهای عشایری است. همچنین جهت تأمین امنیت در محورها و مسیرهای کوچ با نیروی انتظامی، پلیس‌راه و بسیج عشایری هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که خانوارهای عشایری به صورت پراکنده و بعضاً در کانون‌های اسکان و در 60 درصد نقاط استان استقرار می‌یابند، گفت: ورود خانوارهای عشایری به استان عمدتاً از طریق گذرگاه‌های خاص است و عشایر چهارمحال و بختیاری از طریق شهرستان ایذه و اندیکا، عشایر لرستان از پل زال _ اندیمشک و عشایر کهگیلویه و بویر احمد از مسیر بهبهان وارد استان می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.