استاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به این که برخی از دولتمردان تلاش دارند اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد لیبرال تعبیر کنند، گفت: برخی اقتصاد مذاکراتی را رقیب اقتصاد مقاومتی کرده‌اند.

برخی مسئولان تلاش دارند اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد لیبرال تعبیر کنند/ اقتصاد مذاکراتی رقیب اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، حجت‌الله عبدالملکی در همایش «خسارت محض» که در حوزه هنری عصر امروز (یکشنبه 28 شهریور) برگزار شد، اظهار کرد: همه قراردادهای ایران با سایر کشورها باید در مسیر اقتصاد مقاومتی تحلیل شود.

وی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در اقتصاد مقاومتی ادامه داد: امروز درگیر جنگ اقتصادی هستیم که ابعاد داخلی و خارجی دارد که راه حل برای پیروزی در آن اقتصاد مقاومتی است.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: اما در کشور تفکری داریم که راه حل پیروزی در جنگ اقتصادی را اقتصاد مقاومتی نمی‌داند.

این تحلیل‌گر مسائل اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد مذاکراتی چند صباحی است که رقیب اقتصاد مقاومتی شده است، خاطر نشان کرد: آنچنان که گفته می‌شود 20 درصد مشکلات کشور تنها مربوط به تحریمهاست و 80 درصد باقیمانده به مشکلات داخلی باز می‌گردد و مذاکره هم راهکار برون‌رفت از مشکلات نیست.

وی با اشاره به اقدامات دولت در اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: نگاه دولت به اقتصاد مقاومتی دو جنبه مثبت و منفی دارد.

عبدالملکی با اشاره به نگاه مثبت دولت به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: نگاه مثبت دولت در برنامه‌های جاری و برنامه‌های خاصی است که آنها را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به نگاه منفی دولت به اقتصاد مقاومتی ادامه داد: انحرافات از اقتصاد مقاومتی، اقدامات ضد اقتصاد مقاومتی و تخریب فرهنگ اقتصاد مقاومتی از جنبه‌هایی است که نگاه منفی دولت به این اقتصاد را نشان می‌دهد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: متاسفانه ناخواسته یا عامدانه برخی از دولتمردان سعی دارند اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد لیبرال تعبیر کنند.

عبدالملکی با بیان اینکه الگوی جدید قراردادهای نفتی وابستگی کشور به غربیها را افزایش می‌دهد گفت: FATF نیز امکان نفوذ دشمن در سیستم اقتصادی کشور را فراهم می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه دولت اقدامات مثبتی نیز در چارچوب اقتصاد مقاومتی داشته است ادامه داد: اقدامات منفی دولت در اقتصاد مقاومتی به قدری شدید است که اقدامات مثبت را نیز تحت‌ تاثیر قرار داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.