قدس آنلاین: زهره محمدی : در آستانه سال تحصیلی جدید خبرنگاران خراسان شمالی به همراه مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان از طرح‌هایی همچون نخستین سالن ورزشی استاندارد، آموزشگاه خیر ساز مصلانژاد و آموزشگاه ابن سینا بازدید کردند.

35 فضای آموزشی در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیزخراسان شمالی در این بازدید گفت : برای سال تحصیلی جدید 35 فضای آموزشی آماده بهره برداری می‌شود که این طرح‌ها دارای 68 کلاس درس است که در مجموع 12 هزار و 598 متر زیر بنا دارد.

ابوالقاسم بابایی با بیان اینکه 250میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌های آموزشی از محل سفررهبری هزینه شده است ، اظهار داشت : تاکنون هزار میلیارد ریال به منظور اجرای طرح‌های سفر رهبری در استان خراسان شمالی اعتبار صرف ‌شده است.

وی افزود : همچنین 328 میلیارد ریال اعتبار هم در سال جاری برای ساخت و تکمیل فضای آموزشی در استان از محل اعتبارات سفر پر خیروبرکت رهبری پیش‌بینی اعتبار شده است.

بابایی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای استان برگزاری مسابقات مختلف ورزشی دانش‌آموزی است ، خاطرنشان کرد : در این راستا اولین پروژه سالن استاندارد ورزشی استان از محل سفر مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر اجرایی شد.

وی تصریح کرد: این استان تاکنون از داشتن سالن استاندارد ورزشی بی بهره بود که این طرح برای تامین فضای استاندارد ورزشی استان اجرایی شده و دارای سه سالن وجایگاه استقرار مهمانان، فیلم‌برداران، داوران در سالن اصلی از ویژگی‌های این طرح بزرگ است.

وی بیان کرد: این سالن گنجایش 450 نفر را دارد و برای ورزش های توپی مناسب همچون والیبال، بسکتبال و فوتسال بوده و امکان میزبانی برای مسابقات استانی و کشوری در این سالن نیز مهیا است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به اینکه دو سالن ورزشی این مجموعه هم برای  ژیمناستیک و کشتی اجراشده است ، یاداور شد: در این مجموعه رختکن، سرویس های بهداشتی و ساختمان سرایداری نیزایجادشده است.

بابایی تصریح کرد: این طرح در مراحل پایانی قرار داشته و قرار است در مراسمی با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش در مهرماه بهره‌برداری شود.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز خراسان شمالی نیزدر این بازدید از افزایش تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان خبرداد و گفت : تعهدات خیرین در جشنواره سال جاری  به 110 میلیارد ریال رسید.

پرویز ایمانی اظهار داشت : بیشتر تعهدات خیرین در جشنواره خیرین مدرسه‌سازدرسال جاری تحقق‌یافته  و 68 نفر به تعداد خیرین مدرسه ساز افزایش یافته است.

 وی افزود : تعهد خیرین ساخت 40 فضای آموزشی با 83 کلاس درس است که تاکنون تعداد زیادی از پروژه ها اجرایی شده است.

وی ادامه داد: میزان طرح‌های خیر ساز استان از سال گذشته تاکنون حدود  200 میلیارد ریال بوده که نشان از توجه خیرین به موضوع مدرسه‌سازی است

وی افزود : بخشی از تعهدات خیرین استان در قالب اهدای زمین و ساختمان است

وی با اشاره به جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال گذشته  اظهارداشت : در این مدت 52 خیر حدود 55 میلیارد ریال برای ساخت 45 کلاس درس در قالب 18 فضای آموزشی تعهد کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.