قدس آنلاین/ایلام: شهردار سرابله گفت: جهت ساماندهی و راه‌اندازی سایت دفن زباله شهر سرابله 20 میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.

اعتبار 20 میلیارد ریالی برای ساماندهی سایت زباله شهر سرابله

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سجاد میرزایی با بیان اینکه بر اساس نیاز شهر سرابله جلسه کارگروه تخصصی مدیریت پسماند شهری در سرابله تشکیل شد، اظهارداشت: جلسه کارگروه مدیریت پسماندهای شهری به منظور دفع اصولی زباله‌های تولیدی شهر سرابله و رفع خطرات ناشی از آن در مکان مناسب با حضور معاون فرماندار، شهردار سرابله و مسؤولان شهرستانی در محل فرمانداری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع دفع پسماند و زباله یکی از اولویت‌های مهم کاری بوده که سلامت و حفظ محیط زیست مردم را به دنبال خواهد داشت، افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به محیط‌ زیست و سلامتی جامعه وارد کند دفع غیربهداشتی زباله‌ها است که با مدیریت صحیح می‌توان این چالش محیط‌ زیستی را بر طرف کرد.

شهردار سرابله با بیان این مطلب که در طول مدت 50 سالی که از عمر شهرداری سرابله می‌گذرد هیچ اقدامی به منظور ساماندهی سایت زباله این شهر انجام نگرفته است و روزانه حدود 26 تن زباله در این شهر تولید می‌شود که نیازمند یک مکان مناسب برای دفن این زباله‌ها است، خاطرنشان ساخت: با پیگیری انجام شده در طول مدت یک‌ماهی که اینجانب به عنوان شهردار سرابله انتخاب شدم منابع مالی لازم به میزان 20 میلیارد ریال جهت ساماندهی و راه‌اندازی سایت دفن زباله شهر سرابله تامین شده که می‌تواند به این معضل چندین ساله پایان دهد.

سجاد میرزایی یادآور شد: در این جلسه مقرر شد که تمام ادارات شهرستان در تامین مکان مورد نیاز جهت دفن زباله که قبلا تعیین شده همکاری کنند.

گفتنی است شهر سرابله مرکز شهرستان چرداول در 30 کیلومتری شمال شرقی شهر ایلام قرار گرفته و در مسیر راه بین المللی کرمانشاه - ایلام - کربلا قرار دارد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.