نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در نیویورک برگزار شد و پس از پایان آن مقامات 6 کشور اتهامات تکراری خود ضد ایران و حزب‌الله لبنان را با انتشار بیانیه تکرار کردند.

اتهام‌زنی شورای همکاری خلیج فارس به ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، در ادامه اتهام‌زنی‌های بی اساس کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران، وزرای خارجه شورای همکاری در پایان نشست نیویورک بیانیه‌ای مشترک ضد جمهوری اسلامی منتشر کردند.

شورای همکاری خلیج فارس، نگرانی عمیق خود را از مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر اجازه درخواست غرامت قربانیان تروریسم از عربستان سعودی اعلام کردند.

این لایحه به خانواده های قربانیان 11 سپتامبر اجازه می‌دهد دعاوی خود را علیه عربستان سعودی در قضیه حملات 11 سپتامبر به دادگاه ببرند و درخواست غرامت کنند.

در بیانیه وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس آمده است که این طرح مصوب کنگره، عواقب و نتایج منفی بر روابط کشورها با آمریکا خواهد داشت و همچنین تبعات اقتصادی جهانی خواهد داشت.

در این بیانیه که اواخر روز یکشنبه به وقت نیویورک منتشر شده، وزرای خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، ابراز امیدواری کردند که دولت آمریکا این طرح مصوب را امضا نکرده و موجبات اجرای آن را فراهم نیاورد.

از نظر وزرای خارجه این شش کشور، در صورت تصویب نهایی و اجرای این طرح، یک رویه «خطرناک» در روابط بین‌الملل ایجاد خواهد شد و سبب هرج و مرج و بی ثباتی جهانی خواهد شد.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی ریاست نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل را برعهده داشت.

در بخشی از بیانیه منتشر شده وزرای خارجه شش کشور، آنها حمایت خود را از اقدامات اتخاذ شده عربستان سعودی و بحرین برای بازگرداندن نظم و امنیت در کشورهایشان علیه آنچه آنها «توطئه‌های تروریستی از قبیل توطئه‌های مورد حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان» خواندند، اعلام کردند.

در حالی که گزارش‌های خبری مختلف از حمایت برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از قبیل عربستان سعودی از گروه‌های تروریستی تکفیری در نقاط مختلف از قبیل عراق، سوریه و یمن حکایت دارد، وزرای خارجه شش کشور در بیانیه خود از لزوم مقابله با تروریسم هم سخن گفته‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.