همزمان با تشدید عملیات‌های فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها در آستانه اولین سالروز انتفاضه قدس، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی بر شکست تلاش‌ها جهت مهار انتفاضه تاکید کردند.

 تشدید انتفاضه قدس شکست تلاشها برای مهار آن را ثابت کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که انتفاضه قدس به نخستین سالروز آن نزدیک شده است صهیونیست ها 5 فلسطینی را در کمتر از یک هفته به شهادت رساندند.

بر اساس این گزارش، عملیات های فلسطینیان باعث شد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیروهای نظامی خود را در شهرهای کرانه باختری و قدس اشغالی بیشتر کرده و فرماندهان ارتش رژیم اشغالگر نیز برای ارزیابی اوضاع متشنج اراضی فلسطینی نشست تشکیل دهند.

در همین رابطه داود شهاب مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که انتفاضه قدس گزینه ملت فلسطین است و در نتیجه امری طبیعی است که این انتفاضه به خصوص در سایه گسترش تجاوزات صهیونیست ها علیه فلسطینیان و مقدسات، تشدید شود.

وی همچنین عملیات های قهرمانانه فلسطینیان و جوانان فلسطینی علیه صهیونیست ها را ستود و تاکید کرد که این عملیات ها شکست همه تلاش ها برای مهار انتفاضه را نشان داد.

شهاب خواستار حمایت از انتفاضه قدس و توقف همه اشکال هماهنگی با رژیم اشغالگر شد و تمامی دیدارهای موسسات و شخصیت های فلسطینی با صهیونیست ها را محکوم کرد.

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار تشدید عملیات مقاومت علیه اشغالگران در کرانه باختری و قدس اشغالی شد و تاکید کرد که انتفاضه قدس هرگز جز با تحقق خواسته های ملت متوقف نخواهد شد.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در این باره گفت: موج عملیات های شهادت‌طلبانه اخیر پس از گذشت یکسال از انتفاضه قدس نشان می دهد که این انتفاضه ممکن است در برهه ای از زمان کاهش یابد اما به پایان نمی رسد.

وی تصریح کرد که عملیات های قهرمانانه جوانان انقلابی در کرانه باختری و قدس اشغالی، تاکیدی از جانب ملت بر این است که گزینه مقاومت همچنان پابرجاست و ملت فلسطین با اشغالگری و تمامی طرح های مربوط به سازش مخالف است.

وی همچنین ضرورت حمایت گروه های فلسطینی از انتفاضه قدس را مورد تاکید قرار داد و گفت که استمرار هماهنگی امنیتی با دشمن صهیونیستی هرگز مانع تشدید انتفاضه نخواهد شد.

نیروهای اشغالگر فروشندگان مغازه های قدس را مجبور به تعطیلی مغازه های خود کردند

فروشندگان شهر قدس اشغالی به خصوص خیابان های صلاح‌الدین و سلطان سلیمان و الرشید در مجاورت بخش قدیمی قدس اشغالی مجبور شدند به دستور نیروهای اشغالگر مغازه های خود را تعطیل کنند.

این دستور نیروهای اشغالگر به دنبال تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت یک جوان 20 ساله به نام «ایمن الکرد» از ساکنان محله رأس العمود در شهرک سلوان واقع در جنوب مسجد الاقصی، صادر شد.

نیروهای گارد مرزی رژیم صهیونیستی در منطقه باب الساهره به بهانه اینکه این جوان قصد حمله با سلاح سرد به سمت دو سرباز را داشت، به سمت وی تیراندازی کرده و او را زخمی کردند.

منابع رسانه ای گزارش دادند که نظامیان صهیونیست در خیابان صلاح‌الدین و مرکز شهر مستقر شده و از طریق بلندگوها از تاجران و کسبه محل خواستند تا مغازه های خود را تعطیل کنند.

بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری توسط ارتش اسرائیل

اشغالگران صهیونیست شب گذشته و بامداد امروز دوشنبه به شهرها و روستاهای مختلف کرانه باختری یورش بردند.
نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس با حمله به شهرهای بیت لحم، الخلیل، جنین، نابلس، طولکرم و قدس 18 فلسطینی را به بهانه اینکه تحت تعقیب سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل هستند، اسیر کردند.

در میان بازداشت شدگان تعدادی از فعالان و حامیان جنبش های مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی دیده می شود.

تشکیلات خودگردان: اقدامات اسرائیل در قدس و الخلیل نژادپرستانه است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه اقدامات امنیتی رژیم اشغالگر در دو شهر قدس و الخلیل را نژادپرستانه و تحریک آمیز توصیف کرد.

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: اقدامات نژادپرستانه ای که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجرای آن در قدس و الخلیل را اعلام کرده است، به منزله ریختن هیزم در آتش است و بزرگ ترین عملیات تحریک آمیز علیه فلسطینیان محسوب می شود.

این بیانیه افزود که اقدامات سرکوبگرانه اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی را محکوم و تأکید می‌کنیم که این اقدامات سرکوبگرانه نتانیاهو و کابینه وی با هدف به زانو درآوردن ملت فلسطین همانند راه‌های قبلی شکست خواهد خورد.

شیخ رائد صلاح بازداشت شخصیت های فلسطینی توسط اسرائیل را محکوم کرد

رهبر جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 1948 اقدام پلیس رژیم صهیونیستی به بازداشت 20 تن از اعضای حزب "تجمع ملی دمکراتیک" را محکوم کرد.

شیخ رائد صلاح اعلام کرد که بازداشت اعضای این حزب یک رفتار سرکوبگرانه ظالمانه به‌شمار می‌رود.
وی از تمامی گروه‌های سیاسی فعال در سرزمین‌های اشغالی 1948 خواست به وظایف و مسئولیت خود در زمینه حمایت از حزب تجمع ملی دمکراتیک عمل کنند.

مأموران پلیس رژیم اشغالگر قدس دیروز یکشنبه 20 تن از اعضا و شخصیت های برجسته این حزب را بازداشت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.