همزمان با عید سعید و فرخنده غدیر خم، با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مراسم ویژه جشن ولایت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

جشن بزرگ عید غدیر در حرم ملائک پاسبان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، در این مراسم سراسر شور و معنویت که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، علمای اعلام، مدیران اجرایی استان و آستان قدس رضوی و جمع کثیری از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار شد، مدیحه سرایان و ذاکران اهل بیت(ع) به مدح و منقبت و ذکر سجایای والای مولای متقیان و امیر مؤمنان، حضرت علی(ع) پرداخته و خادمان بارگاه منور رضوی نیز از خیل ارادتمندان با شربت و شیرینی پذیرایی کردند.
در این ویژه برنامه با شکوه که از طریق رسانه ملی و رضوی تی وی تحت پوشش رسانه ای قرار گرفته بود، حسن اسلامی، سید مهدی رضایی، سید حمید برقعه ای، مهدی سروری و سید جعفر ماهرخسار در مدح مولای متقیان علی بن ابی طالب(ع) به مدیحه سرایی و گروه تواشیح سیره النبی به سرودخوانی پرداختند و در پایان نیز حجت الاسلام و المسلمین حائری زاده درباره اهمیت غدیر سخنرانی کرد.
در شب و روز این عید مسعود، صحن‌های چراغان شده و رواق‌های معطر حرم مطهر رضوی از هر سو پذیرای خیل عظیم زائرانی بود که از دور و نزدیک برای حضور در این جشن بزرگ خود را به این مکان مقدس رسانده بودند و لحظاتی آسمانی را در جوار مضجع منور هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت گذراندند.
خدمتگزاران بارگاه منور رضوی با دود کردن عود، عنبر و اسپند در مسیر زائران و خوشامدگویی به آنان و نیز با برقرار کردن نظم و انضباط در عبور و مرور زائران و ارائه راهنمایی‌های لازم به آنان، شرایط زیارتی ایده آلی را فراهم کردند.
همچنین برنامه‌هایی ویژه به مناسبت این ایام فرخنده با دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته کشوری و همچنین جشن ها و مسابقات فرهنگی در حرم مطهر اجرا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.