برخی منابع مصری و اسرائیلی گزارش دادند که رئیس جمهور مصر و نخست وزیر رژیم صهیونیستی احتمالا در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار می‌کنند.

 آیا السیسی و نتانیاهو در نیویورک دیدار می‌کنند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که اطلاعات اعضای هیئت های دو طرف مصری و اسرائیلی از دستور کار هیئت های طرف مقابل نشان می دهد که امکان دیدار علنی بین عبدالفتاح السیسی و بنیامین نتانیاهو وجود دارد.

به نوشته این روزنامه، برخی منابع نزدیک به نتانیاهو تائید یا تکذیب احتمال دیدار نتانیاهو با السیسی را رد کردند و از سوی دیگر مشاور عالی رتبه السیسی نیز روز گذشته گفت که موضوع دیدار دو طرف در دست بررسی است و هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

این روزنامه افزود با وجود اینکه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا حاضر به دیدار با السیسی نشد اما دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا با السیسی دیدار کردند.

کلینتون در این دیدار مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم، توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در مصر را بررسی کرد.

در همین رابطه یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی کلینتون گفت که در این دیدار دو طرف به تبادل دیدگاه درباره تحولات خاورمیانه پرداختند و کلینتون به تشریح اهمیت همکاری مصر در زمینه مبارزه با تروریسم و پایبندی آن به مبارزه با داعش پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.