۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: 458308

نخست وزیر ژاپن در دیدار با نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اهمیت تصویب قرارداد تجارت آزاد از سوی ایالات متحده تاکید کرده است.

تاکید بر اهمیت قرارداد تجارت آزاد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مقامهای ژاپنی اعلام کردند: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه در دیدار با هیلاری کلینتون با نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اهمیت تصویب نهایی قرارداد تجارت آزاد از سوی واشنگتن تاکید کرده است.

کلینتون پیش از این مخالفت خود را با قرارداد تجارت آزاد موسوم به تی پی پی اعلام کرده است. آبه و کلینتون به مدت 15 دقیقه در هتلی در نیویورک دیدار کرده اند. این دیدار به درخواست کلینتون برگزار شده است.

مقامهای ژاپنی آگاه که نامشان فاش نشده، افزودند: در این دیدار دو طرف بر اهمیت تقویت روابط امنیتی واشنگتن و توکیو تاکید کرده اند.

گروه های حامی محیط زیست و اتحادیه های کارگری با این قرارداد تجارت آزاد مخالفت کرده اند، کلینتون نیز در رقابت های انتخاباتی مخالفت خود را با این قرارداد اعلام نموده است.

آبه در سخنانی در جمع سرمایه داران و صاحبان کسب و کار در نیویورک تاکید کرد: آمریکا از طریق قرارداد تجارت آزاد می تواند به تعهدات خود در ایفای نقش رهبری در آسیا اقیانوسیه عمل کند. ژاپن و آمریکا باید هر چه سریعتر مجوز داخلی برای اجرای قرارداد تجارت آزاد را کسب کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.