قدس آنلاین/ هادی زهرایی: سرپرست دفتر امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی کشور از کاهش عوارض کامیون‌های ترانزیتی ایران که از خاک ترکمنستان استفاده می‌کنند، در آینده نزدیک خبر داد.

کاهش عوارض کامیون‌های ترانزیتی ایرانی توسط کشور ترکمنستان در آینده نزدیک

تیمور بشیر گنبدی در گفت‌وگو با قدس گفت: در دیدار وزیر راه و شهرسازی با رئیس جمهور، وزیر راه آهن و وزیرامور خارجه ترکمنستان، موضوعات همکاری دو کشور برای یافتن ساز و کار برگشت وضعیت به حالت سابق در خصوص افزایش تعرفه‌ها و عوارض جدید از ناوگان ترانزیت جاده‌ای مطرح شد.

وی افزود: در این دیدارعباس آخوندی بر تسهیل عبور واگن‌های باری دو کشور و حمل و نقل ترکیبی و بازاریابی مشترک در بخش ریلی، توجه ویژه به روند اجرای طرح احداث پل سواره رو سرخس و بازگشایی معبر مرزی باجگیران - گودان توسط طرف ترکمنی تأکید کرد.

وی اظهار داشت: اجرایی کردن توافق‌های رؤسای جمهور دو کشور در خصوص ساز و کار افزایش تردد کامیون‌های دو کشور از معابر مشترک مرزی به تعداد 1000 دستگاه در روز و همچنین افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور به 60 میلیارد دلار طی 10 سال آینده طبق توافق میان رؤسای جمهور دو کشور در اسفندماه سال 1393 از دیگر موضوعات مطرح شده بود.

وی برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی، فنی و فرهنگی دو کشور تا پایان سال 2016، مذاکره درباره واگذاری احداث طرح بزرگراه ترکمن‌آباد - عشق آباد به شرکت‌های ایرانی را از دیگر موضوعات عنوان شده در این دیدار بیان کرد و گفت: همچنین تبادل هیأت کارشناسی از بخش‌های هواپیمایی دو کشور به منظور برقراری خط پرواز هوایی میان دو کشور، تأکید بر همکاری طرف‌ها درباره تسهیل در صدور روادید برای تاجران، بازرگانان و گردشگران دو کشور از دیگر مواردی بود که در این دیدار بر آن تأکید شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.