نیروهای ارتش و عشایر عراق در استان "الانبار" از روز گذشته عملیات وسیعی را در مناطق شمالی رود "فرات" آغاز کرده‌اند.

پیشروی ارتش عراق در مناطق شمالی "فرات"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، نیروهای عراقی در ادامه عملیات پاکسازی‌ها در غرب استان الانبار روستاهای «الطیسه» و «ابو وردة» را در منطقه «جزیره البغدادی» پاکسازی کردند.

عملیات در محورهای «جزیره الرمادی»، «جزیره البغدادی»، «جزیره هیت» و «جزیره حدیثه» گسترش یافته و هدف اصلی عملیات پاکسازی مناطق شمالی رود فرات می باشد.

(هر یک از این مناطق که با پیشوند «جزیره» از آن‌ها یاد می‌شود، در حقیقت جزیره‌ای در میان دریاچه یا رود نیستند و هر کدام نام یک منطقه است.)

همزمان با عملیات نیروهای عراقی در منطقه ده‌ها تن از تروریست‌های داعش از ترس حملات از شهر هیت به سوی خاک سوریه متواری شدند.

همزمان جنگنده‌های عراقی سه خودروی نظامی حامل عناصر داعش را که قصد فرار از منطقه مرزی «البوکمال» به طرف استان دیرالزور سوریه را داشتند منهدم کردند و تمامی سرنشینان از پای در آمدند.

خالی شدن مناطق از وجود عناصر تروریستی داعشی باعث شده روند پیشروی نیروها سریع تر صورت گیرد.

همزمان عملیات در جزیره الرمادی نیز سرعت گرفته و دقایقی قبل نیروهای عراقی موفق شدند دو منطقه «البوشعبان» و «البورثیع» را در جزیره الرمادی کاملا پاکسازی و ده‌ها تروریست را کشته یا زخمی کنند.

صبح امروز نیز نیروهای ارتش و عشایر الانبار موفق شدند منطقه «جزیره حدیثه» که شامل سه روستای الکصیریات، الخالدیة والعمیریه می‌شود را آزاد کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.