نخست‌وزیر ژاپن در نشستی با دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان اعمال تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل آزمایش‌های هسته‌ای اخیرش شد.

درخواست تحریم‌های جدید علیه کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، "شینزو آبه"، نخست وزیر ژاپن در این دیدار آزمایش هسته‌ای کره شمالی را یک چالش علیه موجودیت سازمان ملل خواند.

خبرگزاری کیودوی ژاپن گزارش داد، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به بحث درباره توافقنامه آب و هوایی پاریس پرداخته و آبه متعهد شد به این که نهایت تلاش خود را برای تضمین پیوستن کشورش به این توافقنامه انجام دهد.

 بان کی مون همچنین در این دیدار از بابت مشارکت ژاپن در ماموریت صلحبانی سازمان ملل قدردانی کرد. این نشست در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد. مساله کره شمالی نیز جزو مهمترین مسائل در دستور کار نشست‌های مقامات ژاپن در نیویورک بوده است.

شینزو آبه با ترزا می، نخست وزیر انگلیس نیز دیدار کرد. ترزا می، نسخت وزیر انگلیس اظهار کرد که کشورش هرگز آزمایشهای هسته‌ای کره شمالی را تحمل نخواهد کرد و جامعه بین‌المللی باید به این مساله پاسخ دهد. نخست وزیر های ژاپن و انگلیس همچنین توافق کردند تا در راستای تصویب تحریم های جدید علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل همکاری کنند.

فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن نیز در نشست وزرای خارجه گروه موسوم به گروه 7 شرکت کرد. آنها بر عزم خود برای آن که دست به تدابیر بیشتر در پاسخ به "اقدامات تحریک آمیز" کره شمالی بزنند تاکید کردند.

پیونگ یانگ در تاریخ 9 سپتامبر اقدام به اجرای پنجمین آزمایش هسته‌ای خود در سایت هسته‌ای مشهورش در شمال شرق این کشور کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.