دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تجربه و عملکرد اصولگرایان در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری از ضرورت ائتلاف اصولگرایان با محوریت روحانیت برای حضور در انتخابات سال ۱۳۹۶ سخن گفت.

ائتلاف با اصولگرایان با محوریت روحانیت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدنبی حبیبی گفت: حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 معتقد به ائتلاف همه اصولگراها با محوریت روحانیت است. ما این سیاست را دنبال می کنیم و معتقدیم اگر اصولگرایان در انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری با ائتلاف به میدان نیایند، نباید امید به پیروزی داشته باشند.

وی اصولگرایان را از هرگونه تکروی برحذر داشت و گفت: اصولگرایان حتما باید به ائتلاف بپیوندند تا با یک صدا و یک فهرست در شورا، و با یک نامزد در ریاست جمهوری به میدان بیایند که در آن صورت احتمال موفقیت آنان خیلی بالا می رود.

** هنوز برای معرفی نامزد انتخابات زود است

حبیبی درپاسخ به این سئوال که نامزد اصولگرایان در انتخابات سال آینده کیست، اظهار داشت: در هیچ تشکل اصولگرایی سراغ ندارم که چنین تصمیمی گرفته شده باشد و کاندیدایی در این زمینه مطرح شده باشد و در حال حاضر نیز حزب موتلفه، نفیا و اثباتا درباره هیچ نامزد ریاست جمهوری اظهار نظر نمی کند.

وی هرگونه اظهارنظر در این زمینه را زود و ناپخته دانست و گفت: تا به حال چنین بحثی صورت نگرفته است که بگوییم در جریان اصولگرایی فردی خاص مورد تایید مجموعه اصولگرایان قرار گرفته و لذا اعلام نتیجه چنین بحثی نیز منتفی است.

** ائتلاف با محور روحانیت

حبیبی تاکید کرد: ما معتقدیم اصولگرایان باید با محوریت روحانیت به میدان بیایند، بحث کنند و هرکسی نامزدی دارد ارائه کند و بر اساس عقل و تصمیم جمعی یک نامزد معرفی کنند زیرا اگر دو نامزد معرفی کنند احتمال پیروزی آنها خیلی کم خواهد شد.

وی درباره مواضع جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری گفت: جامعه روحانیت مبارز اعلام کرده است که وارد میدان انتخابات خواهد شد و کمیته انتخاباتی نیز تاسیس کرده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: هنوز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به صورت رسمی اعلام نظر نکرده و ما نیز اطلاع نداریم که آیا قصد ورود دارد یا نه.

قائم مقام دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر تاکید کرد: اگر جامعتین به میدان بیایند حزب موتلفه اسلامی، این دو نهاد را برای محوریت انتخاب خواهد کرد و اگر جامعه روحانیت مبارز به تنهایی وارد میدان شود، ما روحانیت را به عنوان محور قبول داریم.

** سعی می کنیم اصولگرایان را به ائتلاف برسانیم

حبیبی با اشاره به تجربه و عملکرد اصولگرایان در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: تلاش داریم اصولگرایان را به ائتلاف برسانیم تا با یک نامزد انتخاباتی وارد میدان شوند.

وی افزود: در سال 1392 اصولگرایان متفرق شدند و به همین دلیل شکست خوردند درحالی که اگر با یک نامزد وارد عرصه انتخابات می شدند، پیروز میدان بودند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: از نیمه دوم سال 1391 تحلیلی از سوی این حزب ارائه شد مبنی بر این که اگر اصولگرایان حتی با 2 نامزد وارد انتخابات ریاست جمهوری شوند، شکست می خورند، ولی برخی این تحلیل را قبول نداشتند و می گفتند اقتدار اصولگرایان به گونه ای است که پیروز انتخابات هستند و رقبای آنان در حدی نیستند که بتوانند پیروز شوند.

وی افزود: حزب موتلفه با وجود این که در آن انتخابات نامزد داشت، تلاشش بر این بود که بزرگان روحانی محوریت را به عهده بگیرند و با نظر مشورتی آنان یک نفر از اصولگرایان نامزد شود.

حبیبی اضافه کرد: ولی برخی از اصولگرایان معتقد به ائتلاف نبودند و می گفتند اگر ائتلاف هم نکنیم، رقابت میان خود اصولگرایان خواهد بود در حالی که ما این تحلیل را قبول نداشتیم؛ برای انتخابات سال آینده نیز همینگونه است.

وی از یحیی آل اسحاق به عنوان نامزد حزب موتلفه در مرحله اول انتخابات سال1392 یاد کرد و گفت: در آن زمان جبهه پیروان ولایت که حزب موتلفه نیز عضوی از آن است، پنج نامزد داشت ولی وقتی فصل الخطابی را قبول کردیم و او یک نفر را توصیه کرد تا بقیه از معرفی نامزد منصرف شوند باید آن را می پذیرفتیم.

حبیبی افزود: مرحوم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی در نظر نهایی خود نامزد موتلفه را اعلام نکرد و لذا حزب موتلفه در همان روز انصراف خود را از معرفی نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.