نماینده سابق مجلس گفت: شورای عالی امنیت ملی برای اجرای FATF پنج شرط گذاشته اما مشکل اینجاست که دولت مثل برجام، بدون توجه به این شروط عمل خواهد کرد و خروجی خسارت محض خواهد شد.

نظر رسایی درباره نقش روحانی و لاریجانی در FATF

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام حمید رسایی شامگاه گذشته در جشن بزرگ ولایت واقع در حسینیه بختیاری‌ها با بیان اینکه عید غدیر خم از مهمترین اعیاد اسلامی از نگاه قرآن است، اظهار کرد: کعبه چندین بار بر اثر مسائل مختلف خراب شده اما همچنان ضلعی که در زمان تولد امام علی(ع) شکافته شد، حالت شکاف خود را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه مغز و حقیقت دین را باید از امامت به دست آوریم، افزود: اگر امامت نبود، دین حفظ نمی‌شد، از طرف دیگر اگر امامت نبود ممکن است که دین اسلام برای همیشه دچار انحراف شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه انبیای الهی در یک مسیر بودند، تصریح کرد: انبیای الهی در تضاد یکدیگر نبودند زیرا همه از طرف یک خداوند مبعوث شدند و هر پیامبر باید مسیر پیامبر قبلی را تکمیل می‌کرد.

وی با بیان اینکه نقش امام پس از آخرین پیامبر مراقبت از جاده دین است، ادامه داد: قرار نیست این جاده تغییر کند و مسأله تازه‌ای به آن اضافه شود بلکه امام از دین مراقبت می کند.

* کشورهایی که به نظام سلطه اعتماد کردند به ذلت رسیدند

وی با اشاره به اینکه افرادی که به تشیع حقیقی اعتقاد داشته و عمل می‌کنند، عزت برای اسلام و مسلمین را به ارمغان می‌آورند، اظهار کرد: اگر دنیا را هم بخواهیم باید به کفر و آمریکا نه بگوییم چراکه اگر به سوی آنها برویم، ذلت نصیبمان می‌شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استکبار ما را در راستای منافع خود می‌خواهد، افزود: کشورهایی که به نظام سلطه اعتماد کردند به ذلت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه باید به سلطه نه بگوییم و به خودمان تکیه کنیم، تصریح کرد: حتی اگر کسی به روایات و احادیث هم اعتقاد نداشته باشد برای اینکه عزیز باشد باید به داشته‌های داخلی تکیه کند.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شیعه بر اساس روایت نقلی و منطق عقلی امامت را پذیرفته است، گفت: هیچ امام معصومی در بستر بیماری، کهولت سن یا حوادث طبیعی از دنیا نرفته است و تمام 11 امام معصوم به شهادت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امام دوازدهم به دلیل اینکه جانش در خطر بوده در غیبت است، اظهار کرد: این یعنی دین از سیاست جدا نیست و در حال حاضر یک امام باقی مانده که تنها راه نجات بشریت با وجود مبارک اوست.

رسایی با بیان اینکه امام زمان(عج) چهار نایب را در زمان غیبت صغرا با اشاره امام مشخص کردند، افزود: در غیبت کبری، امام زمان(عج) شخص تعیین نکردند بلکه شاخص ارائه کردند.

* ولایت‌فقیه مانع نفوذ دشمن می‌شود

نماینده سابق مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه هر چند به امام معصوم دسترسی نداریم اما اگر به شاخصه‌ها توجه کنیم منحرف نمی شویم، گفت: ولی‌فقیه به عنوان نایب عام پنج شرط اصلی هم عرض دارد که عبارتند از تقوا، دوری از دنیاطلبی، شجاعت، مدیریت و اجتهاد و فهم دین که در حال حاضر تمام این صفات را در شخص رهبری می‌بنیم.

وی با بیان اینکه ولی‌فقیه باید این شرایط مهم را داشته باشد؛ اظهار کرد: ولایت‌فقیه با این شروط مانع نفوذ می‌شود.

رسایی با بیان اینکه کارگروه مبارزه با پولشویی به نام FATF نه برای مقابله با پولشویی و تروریست است، گفت: هدف اصلی آن تضعیف جریانی بوده که در مقابل تروریسم بین المللی ایستاده که مصداق اصلی آن جبهه مقاومت به رهبری ایران است.

وی با اشاره به اینکه سئوال این است که چرا دولت این را پذیرفته است، اظهار کرد: با پذیرفتن این موارد دولت نه تنها با برخی از گروه‌ها چون حزب‌الله نمی‌تواند مبادله مالی داشته باشد، بلکه با برخی از نهادها و مراکز داخلی نیز مانند قرارگاه خاتم هم نمی‌تواند مراودات مالی داشته باشد.

* شورای عالی امنیت ملی برای اجرای FATF پنج شرط گذاشته و منتظر نظر رهبری هستند

نماینده سابق مردم در مجلس با بیان اینکه مسیری که دیروز روحانی و لاریجانی دست در دست هم درباره برجام رفتند و یک خسارت محض را به کشور تحمیل کردند امروز درباره FATF در حال طی کردن هستند، گفت: شورای عالی امنیت ملی برای اجرای FATF پنج شرط گذاشته و منتظر نظر رهبری هستند اما مشکل اینجاست که دولت مثل برجام، بدون توجه به این شروط عمل خواهد کرد و خروجی خسارت محض خواهد شد

وی تصریح کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری اگر برجام نقض شد دولت باید جلوی آن را بگیرد اما همچنان جلو می‌رود و خسارت را بیشتر می‌کند حتی به دنبال گفت‌وگو درباره منطقه است که نتیجه آن تضعیف امنیت کشور است.

رسایی با اشاره به اینکه حتی اگر به دنبال شکم هستیم باید مقابل آمریکا بایستیم، ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری دوگانه‌ای با عنوان مقاومت یا معیشت ساختند که اگر می‌خواهید تحریم‌ها برداشته شود باید دست از برخی شعارها برداریم.

وی با بیان اینکه روحانی و ظریف ابتدا اعلام کردند که برداشتن تحریم هدف اصلی برجام بود، خاطرنشان کرد: اما امروز این افراد می‌گویند که هدف از برجام برداشتن تحریم‌ها نبود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا رهبر انقلاب با احمدی‌نژاد جلسه خصوصی داشته و محتوای آن چه بوده، گفت: آنچه می‌دانم این است که آقای احمدی‌نژاد نظر مشورتی خواسته و ایشان هم پاسخ داده و ان‌شاالله درخواست‌کننده به آن عمل می‌کند چون اگر احمدی‌نژاد نمی‌خواست به آن عمل کند چرا نظر خواسته.

رسایی گفت: ما وظیفه داریم به همه شخصیت‌های سیاسی و حزبی بفهمانیم که چون نظرات رهبری را در راستای منفعت و عزت کشور می‌دانیم، برای همین این نظرات برای ما شاخص و تعیین کننده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.