قدس آنلاین - ایلام: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: این شرکت 48 هزار مشترک پر مصرف در استان ایلام دارد.

48 هزار مشترک پر مصرف آب در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، داراب بیرانوند با بیان اینکه سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در ایلام 260 لیتر بوده که این میزان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است، اظهارداشت: حجم تولید آب در استان سالانه 40 میلیون و 500 هزار مترمکعب است که علاوه بر هدر رفت بخشی از آن بدلیل فرسودگی شبکه، میزان مصرف آن نیز به نسبت میانگین کشوری افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه آب کالای ارزانی در کشور محسوب می شود و همین امر سبب شده تا به راحتی مورد مصرف قرار گرفته و در زمینه صرفه جویی به آن توجهی نشود، افزود: بیشترین مصرف آب در استان مربوط به شهرهای ایلام، دهلران، دره شهر و آبدانان بوده و کمترین میزان مصرف را نیز شهرستان ایوان دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان این مطلب که در سال جاری با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی ها به گونه ای است که مشترکانی که بیش از 20 متر مکعب آب مصرف می کنند به عنوان مشترک پر مصرف معرفی شوند، خاطرنشان ساخت: بر همین اساس تاکنون 48 هزار مشترک در سطح استان به عنوان مشترکان پر مصرف شناسایی شده اند.

داراب بیرانوند به برنامه ریزی برای کاهش مصرف چهار هزار و 85 خانوار از این تعداد طی سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص تلاش می شود تا با فرهنگ سازی و ارائه راهکارهای مناسب مصرف آب این تعداد مشترک تا پایان سال جاری کاهش یابد.

وی مدیریت منابع آب را از زیربناهای مهم توسعه در اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: تولید منابع آب در استان با افزایش میزان مصرف کاهش یافته و بایستی فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

گفتنی است استان ایلام جزو استان های نیمه خشک کشور محسوب می شود و در یک دهه اخیر با کمبود بارش ها و خشکسالی مواجه است که لزوم صرفه جویی مصرف آب در بخش های مختلف را می طلبد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.