قدس آنلاین – سبزوار : رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جوین گفت: عمده بناهای تاریخی و طبیعی جوین در مسیر جاده و راه آهن سراسری تهران - مشهد قرار دارد که این موقعیت فرصت مناسبی برای بازدید مسافران و گردشگران از آثار تاریخی این شهرستان فراهم کرده است.

شهرستان جوین دارای 69 اثر تاریخی شناسایی شده می باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار محمد طاهریان مقدم در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مطالعاتی دو اثر تپه تاریخی خرم آباد و حمام کلاته عربی شهرستان جوین برای ثبت در ردیف آثار ملی انجام گرفته و به اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی ارسال شده است افزود : در ایام تابستان بیش از 30 هزار گردشگر داخلی و 20 گردشگر خارجی از آثار تاریخی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشت.

وی تصریح کرد : مجموعه گردشگری روستای بیدخور، شهرتاریخی آق قلعه جوین، آرامگاه خواجه نجم الدین کبری، بقعه امامزاده هفت معصوم کروژده و آرامگاه سعدالدین حمویه به ترتیب بیشترین تعداد گردشگر و مسافر را داشتند.

طاهریان مقدم با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری روستایی و تقویت روستاهای هدف اظهار داشت : مجوز اولیه ایجاد اقامتگاه بوم گردی در روستای گردشگری بیدخور دریافت شده است.

وی در عین حال یادآورشد : شهرستان جوین دارای 69 اثر تاریخی شناسایی شده می باشد که تاکنون 12 مورد آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. /   انتهای پیام  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.