حکم انحلال جمعیت الوفاق بحرین از سوی دادگاه تجدید نظر رژیم آل خلیفه تایید شد.

انحلال الوفاق تایید شد! / حکم تغییری نکرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دادگاه تجدید نظر رژیم آل خلیفه امروز پنجشنبه حکم انحلال جمعیت الوفاق بزرگترین جریان معارض این کشور را تایید کرد.

شیخ حسن الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق در واکنش به این حکم اعلام کرد: انحلال بزرگترین تشکل سیاسی در بحرین از سوی رژیم اقدام خطرناکی به سوی اعلام استبداد مطلق و حکومت نظامی است.

وی در بیانیه ای با اشاره به ممنوعیت هرگونه فعالیت سیاسی در بحرین و حاکمیت ظلم و ستم طایفه ای در کشور، بحرین وارد تونل تاریکتری در مقایسه با سالهای گذشته شده است.

معاون دبیرکل الوفاق تاکید کرد که این تشکل مشروعیت مردمی خوبی دارد و انتخابات پارلمانی، شورای شهر دال بر این مدعاست و الوفاق در انتخابات پارلمانی طی سالهای 2006 و 2010 میلادی بیش از 64 درصد از آرای رأی دهندگان را به خود اختصاص داد و این در حالی است که رژیم فاقد این رأی است.

الدیهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دیدگاه الوفاق ساخت بحرین مبتنی بر وحدت ملی، همزیستی مسالمت آمیز و توافق ملی است.

دادگاه اداری بحرین در 25 خرداد گذشته دستور توقف فعالیت‌های جمعیت معارض الوفاق بزرگترین طیف معارض این کشور را اعلام و دستور بسته شدن تمامی ساختمان‌های این جمعیت را صادر کرد.

بحرین از سال 2011 صحنه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردم این کشور علیه خاندان حاکم است. معارضان بحرینی خواستار حق تعیین سرنوشت هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.