نخست وزیر ژاپن در سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواستار یک واکنش و پاسخ کاملا متمایز به تهدیدات جدی و مداوم کره شمالی شده است.

پاسخ کاملا متمایز به تهدیدات کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تهدید کره شمالی پس از شلیک مکرر موشک و آزمایش های هسته ای در سال جاری، جدی تر از گذشته شده و باید یک واکنش متمایز در برابر این تهدیدات اتخاذ شود.

وی در ادامه تاکید کرد: جهان باید جلوی اقدامات کره شمالی را بگیرد و اکنون وقت آن است که شورای امنیت رویکرد مناسبی را برای مقابله با این تهدید در پیش بگیرد.

نخست وزیر ژاپن تصریح کرد: کره شمالی امسال بیش از 21 فروند موشک بالستیک شلیک کرده و 2 آزمایش اتمی انجام داده است. تهدید کره شمالی اکنون به وضعیتی متفاوت نسبت به گذشته رسیده است. این تهدید جدی تر از قبل است.

وی افزود: بنابر این ما باید پاسخی متمایز به این تهدید نشان بدهیم. ما باید قدرت خود را متمرکز کنیم و جلوی طرح و برنامه های کره شمالی را بگیریم.

کره شمالی به محکومیت بین المللی نسبت به آزمایش اتمی اخیر خود بی توجهی کرده و طی هفته جاری اعلام کرد که یک موتور موشک جدید را آزمایش نموده است. اقدامات کره شمالی نقض قطعنامه های شورای امنیت به شمار می رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.