رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تفکر عربستان "انحرافی" است، گفت: سازمان‌های حقوق‌بشری به فاجعه منا ورود پیدا کنند.

سازمان‌های حقوق‌بشری به فاجعه منا ورود پیدا کنند/ تغییر ۱۸۰ درجه‌ای مواضع عربستان پس از فرمایشات رهبری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، سعید اوحدی در مراسم نخستین سالگرد شهادت  سردار علی‌اصغر فولادگر از شهدای جان‌باخته در فاجعه منا اظهار داشت: عظمت و نور شهدای منا سبب شده تا مراسم بزرگداشت آن‌ها با سومین روز هفته دفاع مقدس همزمان شود.

وی با طرح این سئوال که چرا به برگزاری یادواره شهدا و گرامیداشت دفاع مقدس بعد از نزدیک به 30 سال از پایان جنگ و همچنین بزرگداشت شهدای فاجعه منا بعد از یک سال از این حادثه می‌پردازیم؟ ادامه داد: سئوال این است؛ آیا شهدا به چنین مجلسی نیاز دارند؟ این در حالی است که خداوند در مقام شهدا فرموده شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار خود روزی می‌گیرند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حضور در این مجالس ناشی از نیاز ما به بهره‌مندی از نور و معنویت شهدا است، گفت: ما به دنبال این هستیم تا از این معنویت بهره برده و به درجه انسان کامل برسیم، همچنین امروز درصدد هستیم تا بیعت مجددی با شهدای منا ببندیم، شهدایی که در امتداد راه شهدای تاریخ اسلام قرار دارند.

وی با اشاره به تداوم راه شهدای تاریخ اسلام از سوی شهدای ترور، شهدای منا و شهدای هسته‌ای تصریح کرد: به برکت خون شهدای هسته‌ای است که حق جمهوری اسلامی در بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای به رسمیت شناخته شد، امروز برکت شهدای مدافع حرم سبب خاموش شدن آتش فتنه دشمنان شده و به برکت و عزت خون این شهدا، حرف نخست را جمهوری اسلامی ایران می‌زند.

اوحدی با بیان اینکه مظلومیت 7 هزار شهید منا در تاریخ ثبت شده است، افزود: وهابیت امروز به هیچ عنوان، فرقه‌ای از اهل سنت محسوب نمی‌شود و این در حالی است که تعداد بسیاری از شهدای منا شهدای اهل‌سنت بودند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سابقه سردار فولادگر در جبهه‌های اسلام علیه دشمنان گفت: شهید فولادگر باید جزء شهدایی می‌شد که افشاگر فتنه تکفیری و وهابیت باشد و گرنه این شهید بزرگوار در عرصه‌های دیگری همچون دفاع مقدس و غیره نیز جنگیده بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بازخوانی حادثه منا و تلاش‌های ایران برای بازگشت پیکر شهدای این فاجعه اظهار داشت: هرجا  پا می‌گذاشتیم این شجره ملعونه مانعی ایجاد می‌کرد و کار ما از آنجایی سخت بود که باید بین 7 هزار شهید بیشس از 400 شهید را شناسایی می‌کردیم.

اوحدی ادامه داد: سرانجام با 20 ساعت کار گروه تفحص پیکر 118 شهید را شناسایی کردیم اما وهابیت ملعونه اجازه نمی‌داد این پیکرها را در اختیار بگیریم چون هیچ این شجره خبیثه هیچ اعتقادی به ابدان انسان و احترام به میت ندارند.

وی با اشاره به جلسه روز هشتم مهر خاطرنشان کرد: 8 مهر نخستین جلسه رسمی هیئت مذاکره کننده ایرانی در جده برگزار شد، آن‌ها از همان ابتدا شروع به بداخلاقی کرده و اعلام کردند که "ما در این جلسه در سطح وزیر شرکت نمی‌کنیم" این از جمله کارشکنی‌های آل‌سعود بود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: 12 ظهر همان روز جلسه رسمی دو هیئت شروع شد و 17 نفر سرلشکر امنیتی، وزارت خارجه و حج عربستان در این جلسه حضور داشتند؛ غافل از اینکه اتفاق عظیمی هزاران کیلومتر دورتر، در نوشهر رقم خورده و این در حالی بود که طرف سعودی همچنان با تکبر صحبت کرد و در آن ساعت حاضر نبودند حتی یک جسد را به ما تحویل دهند.

وی با بیان اینکه در همان جلسه پیامک اخبار روی موبایل‌های ما آمد که فرازهایی از فرمایش‌های ماندگار مقام معظم رهبری بود، ادامه داد: فرمایش حضرت آقا همزمان با این جلسه مطرح شده بود و در حالی که ما در درگیری فکری بودیم که نمی‌توانیم با هم مشورت کنیم، ناگهان در باز و نماینده وزارت خارجه عربستان در جلسه حاضر شد.

اوحدی با بیان جزئیات این واقعه تصریح کرد: یادم می‌آید رنگ چهره او بیانگر همه چیز بود و فقط چند دقیقه بعد، ماجرا کاملاً برگشت و نظر و مواضع‌شان 180 درجه تغییر کرد که نتیجه آن بازگشت پیکرهای شهدا بود. این اتفاق تنها به دلیل شناخت و بصیرت رهبر معظم انقلاب از فضای منطقه و زبونی و خواری آل‌سعود صورت گرفت و جز این هیچ دلیل دیگری ندارد.

وی با اشاره به اقداماتی که باید برای زنده نگه داشتن فاجعه منا انجام شود تصریح کرد: اندیشمندان و نخبگان روی پیام رهبر انقلاب وقت گذاشته و آن را تبیین کنند، همه ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی باید در این راستا به کار گرفته شود و سازمان‌های حقوق بشری وارد عمل شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تفکر وهابیت تفکری انحرافی است، خاطرنشان کرد: عربستان در فاجعه منا ریگ نه بلکه سنگ به کفش دارد و دلیل عدم تمکین آن‌ها نیز همین است، اگر این طور نیست با حضور کشورهای اسلامی گروه حقیقت‌یاب تشکیل دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.