نماینده شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه آمریکا با خواهش کردن به تعهداتش در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند، گفت: برجام یک توافق بین‌المللی است و طرفین باید به آنچه که امضا کردند، عمل کنند.

آمریکا با خواهش کردن به تعهداتش عمل نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، حسینعلیحاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست اجرای تعهدات طرف مقابل در برجام توسط رئیس‌جمهور و تیم وزارت امور خارجه در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک، اظهار داشت: درخواست‌های رئیس‌جمهور و گلایه وی از عدم اجرای تعهدات آمریکایی‌ها در برجام نشان می‌دهد که غرب تاکنون از انجام تعهدات خود در برجام سر باز زده و دولتمردان نیز به این امر واقف هستند و حتی آن را در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک مطرح کردند.

وی همچنین با اشاره به درخواست و خواهش مقامات ایران از طرف غربی برای انجام تعهداتشان در برجام، تأکید کرد: برجام یک تعهد و توافق بین‌المللی است، طرفین باید طبق آنچه که در برجام امضا کردند و پذیرفتند، به تعهداتشان عمل کنند.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس در ادامه یادآور شد: صفت «شیطان بزرگ» برای آمریکا که توسط امام‌خمینی (ره) مطرح شد، به این معناست که او نه تنها به هیچ قاعده و تعهدی قائل نیست، بلکه با خواهش یا هر نوع صحبت دیگری هم باز اقدامی در راستای عمل به آنچه که خود امضا کرده، نمی‌کند.

حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: نامگذاری امام (ره) برای آمریکا به عنوان شیطان بزرگ، فلسفه بسیار قوی و بالایی داشت، زمانی که افسار شیطان در دست انسان باشد، می‌توان با او معامله نقدی را انجام داد، در غیر این صورت مشخص است که مرام شیطان بزرگ این است که به تعهداتش عمل نکند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.