اخراج آخرین عناصر بازماندگان گروهک تروریستی منافقین از پایگاه لیبرتی عراق به حضور ننگ‌آلود این گروهک در عراق برای همیشه پایان داد.
گروهک تروریستی منافقین از سال 1964 رسماً به ارتش و نیروهای امنیتی رژیم بعث عراق پیوست و در کشتار مردم جنوب این کشور در انتفاضه شعبانیه 1991 نقش پررنگی ایفا کرد. در سال 1991 و پس از شکست ارتش صدام در کویت، شیعیان عراق 14 استان این کشور را از وجود بعثی‌ها پاکسازی کردند و صدام در آستانه یک سقوط حتمی قرار گرفت. در همین زمان صدام از گروهک تروریستی منافقین که به‌شدت به حزب بعث وابسته بودند درخواست کمک کرد و عناصر این گروهک با استفاده از سلاح‌های پیشرفته بیش از 150 هزار تن از شیعیان عراق را قتل‎عام کردند.
از سوی دیگر در طول جنگ تحمیلی عناصر مزدور منافقین درکنار ارتش بعث صدام عملاً در پرتاب موشک‌های دوربرد به شهرهای ایران همکاری می‌کردند. جاسوسی علیه رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی و همکاری اطلاعاتی با سازمان‌های امنیتی عراق و ترور شخصیت‌های مؤثر جمهوری ‌اسلامی بخشی از کارنامه ننگ‌آلود منافقین است.
از این رو این گروهک به‌شدت مورد نفرت مردم عراق قرار داشت که با سرنگونی رژیم صدام در سال 2003 مردم عراق چندین‌بار به پایگاه‌های منافقین حمله کردند. سرانجام آمریکا مستقیماً ورود پیدا کرد و عناصر منافقین را به پایگاه لیبرتی عراق منتقل کرد و امنیت این گروهک را برعهده گرفت.
مردم عراق با انجام تظاهرات پی‌درپی از دولت عراق خواستند تا گروهک منافقین را از عراق اخراج کند و دولت نیز برای آرام‌کردن مردم، از آمریکا خواست تا عناصر منافقین را از پایگاه لیبرتی اخراج کند. انتقال عناصر فرسوده منافقین از عراق به آلبانی آخرین صفحه از کارنامه سراسر ننگ‌آلود این گروهک تروریستی را رقم زد.  
با آغاز سرگردانی منافقین، رژیم آل‌سعود چتر حمایتی خود را بر روی این گروهک فرسوده و بی‌تحرک و فلج گستراند. سفر ترکی بن‌فیصل رئیس سابق سازمان امنیت رژیم آل‌سعود به پاریس و عقد عرفی وی با مریم رجوی سر دسته گروهک تروریستی منافقین فصل جدیدی از پیوند نفاق و وهابیت را ترسیم کرد. وعده کمک مالی رژیم وهابی آل‌سعود به منافقین نشان می‌دهد که این گروهک به آخرین مرحله از مزدوری برای بیگانگان و دشمنان قسم‌خورده ملت ایران رسیده است. با اینکه قریب به اتفاق اعضاء گروهک منافقین، پیر و فرسوده شده‌اند و توان عملیاتی خود را از دست داده‌اند، اما رژیم آل‌سعود متأسفانه بر «اسب باخته» شرط‌بندی کرده است.
پیوند نفاق و وهابیت آخرین میخی بود که بر تابوت گروهک منافقین کوبیده شد؛ زیرا این گروهک به دامان رژیمی پناه برد که به‌مراتب جنایتکارتر از رژیم سابق بعث عراق تلقی می‌شود. لذا به‌نظر می‌رسد رژیم عربستان به‌خوبی می‌داند که گروهک منافقین کارایی لازم را برای تحرک عملیاتی و میدانی ندارد، اما استفاده ابزاری عربستان از منافقین، دادن تنفس مصنوعی به جسد یک مرده به‌شمار می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.