قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی گفت: 700 هزار دانش آموز در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، دوره متوسط اول و دوم روز اول سال تحصیلی ۹۵-۹۶ را آغاز کردند.

700 هزار دانش‌آموز آذربایجان شرقی در 8 هزار مدرسه سال تحصیلی را آغاز کردند/ روز اول 2 هزار معلم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، جعفر پاشایی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و افتتاح پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه 2هزار معلم از دانشگاه‌های فرهنگیان و استخدام دولتی وارد دستگاه تعلیم و تربیت شده‌اند، اظهار داشت: این افراد وظیفه تربیت 700 هزار دانش‌آموز در بیش از 8 هزار مدرسه را به عهده دارند.

وی افزود: تمام دبیران برای تدریس کتب تازه تالیف شده آموزش دیده و همچنین  سنجش سلامت نوآموزان و کلاس اولی‌ها و سایر اقدامات برای شروع مدارس صورت گرفته است.

پاشایی به افتتاح 70 پروژه آموزش و رفاهی اشاره کرد و افزود: 25 پروژه نمازخانه در جهت نهضت راه نمازخانه مدارس استان بوده است.

وی ادامه داد: 300 کلاس درس نیز به مجموعه کلاس‌های تعلیم و تربیت در سال تحصیلی افزوده شده که از اقدامات شاخص در سال‌جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از افتتاح 2 پروژه ملی و یک پروژه استانی خبر داد و گفت: آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سایر مدارس کشور به صورت پروژه ملی است که با رویکرد تامین آرامش خاطر دانش‌آموزان برای ارتقای انگیزه تحصیل و تکریم منزلت معلمان برای ارتقای انگیزه و تکثیر رضایت‌مندی عمومی اولیا برای مشارکت عمومی خواهد بود.

وی به آغاز طرح آمارگیری نفوس و مسکن سال‌جاری اشاره کرد و گفت: امید است مردم عزیز در این امر بزرگ همکاری لازم را به عمل آورند و اطلاعات دقیق و درست در اختیار ماموران قرار دهند.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان با برنامه‌ریزی منسجم در حوزه‌های مختلف ورزشی، رفاهی، آموزشی و پرورشی و نهضت سواد آموزش گامی موثر در مسیر ارتقای تعلیم و تربیت برداشته است.

پاشایی با اشاره به اینکه در سال‌جاری با اقدامات ابتکاری با تلاش‌های مجموعه همکاران، آموزش و پرورش در شاخص‌های عمومی و اختصاصی به عنوان دستگاه اول انتخاب شده‌ است، گفت: در تمامی برنامه‌ها کیفیت بخشی و تکریم و توسعه رایگان آموزشی مد نظر بوده است و این مقدمه نتایج مطلوب برای این نهاد است.

وی به 62 مدرسه در استان اشاره کرد و گفت: این تعداد مدارس زیر حدنصاب تعداد دانش آموزی بوده که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای این تعداد دانش‌آموز خرید خدمات آموزشی و اعزام معلم خواهیم داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.