قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی بر حرکت آموزش و پرورش به سمت نیروهای متخصص ماهر و نیمه ماهر برای ورود به بازار کار تاکید کرد.

تاکید استاندار بر پرورش نیروهای متخصص برای بازار کار در آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمد رضا صالحی­ در اولین روز از سال تحصیلی ۹۵-۹۶ با حضور در مراسم زنگ مدرسه در شهرستان بجنورد، اظهار داشت: آغاز هفته دفاع مقدس همزمان با آغاز سال تحصیلی در کشور ما یاد آور ایثارگری های شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که باعث عزت و عظمت ایران اسلامی در سطح بین المللی شد و امروز باید این عزت و عظمت با شکوفایی های علمی اقتصادی حفظ شود و توسعه یابد.
وی با بیان اینکه در گذشته پرورش و تقسیم نیروی کار در جامعه به شکلی بود که بیشترین نیروهای کار را کارگران ساده، تعداد متوسط را کارگران متخصص ماهر و نیمه ماهر، و تعداد کمی از نیروهای کار را مدیران تشکیل می دادند، افزود: امروز جامعه و بازار کار بیش از گذشته نیازمند نیروهای متخصص ماهر و نیمه ماهر است و درصد بالای نیروهای کار را باید این گروه تشکیل دهند که آموزش و پرورش در این مسیر نقش اساسی و اصلی را دارد.
مقام عالی دولت در استان خراسان شمالی با اشاره به آغاز طرح سرشماری نفوس و مسکن در کشور، حفظ تعادل و صرفه جویی در مصرف و همچنین پرهیز از اسراف را در انجام همه امور مورد تاکید قرار داد.
صالحی از خیرین مدرسه ساز استان نیز به پاس تلاش ها و انفاق آنان در راه مدرسه سازی تقدیر و تشکر کرد و برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در یکی از مدارس ساخته شده توسط خیران را فال نیکی عنوان کرد که مدرسه سازی خیران در استان نیز در سال جاری بیش از پیش به انجام رسد.
در پایان این مراسم استاندار خراسان شمالی به همراه حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه بجنورد و تعداد زیادی از مدیران استانی و شهرستانی، زنگ آغاز سال تحصیلی 1395 – 96 را به صدا در آوردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.