برای آنکه میزان تخریب‌های انجام شده در مسجد الاقصی نزد مخاطبان ملموس‌تر شود تصاویری را به تفکیک مناطق حفاری شده ارائه شده است.

 حفاری‌های رژیم صهیونیستی در جنوب مسجدالاقصی به روایت تصویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در نخستین بخش از گزارش تصویری حفاری های مسجد الاقصی عکس های مربوط به حفاری های انجام شده در دیوار جنوبی، ارائه می گردد.

این بخش از دیوار مسجد الاقصی شامل آثاری باستانی اسلامی مربوط به دوره امویان است که تقریبا در حال از بین رفتن هستند. بخش غربی دیواره جنوبی به تونل های بخش غربی منتهی می شود که در شماره های بعد ارائه خواهد شد. حفاری های بخش جنوبی به دلیل آنکه دیواره مسجد الاقصی در ارتفاع قرار دارد کمتر زیر زمین انجام شده اند و از ارتفاع حدود 70 متری بالای مسجد الاقصی آغاز می شود و به پایین ترین نقطه مسطح شهر قدس منتهی می شود. بخشی از تونل هایی که از سلوان در جنوب شهر قدس آغاز می شوند به دیوار جنوبی می رسند. فراموش نکنید که تمام فضای شهر مقدس را مسجد الاقصی می نامند که شامل قبة الصخرة، مسجد الاقصی و فضای بین آنها می شود. 

عکس فوق نمایی از بالا از دیوار جنوبی مسجد الاقصی است. این دیوار شامل سه بخش است که شماره های 6، 7 و 8 این سه بخش را نشان می دهد که به قصرهای اموی، زاویه الخنثنیة و زاویه جنوب غربی مشهور است. تمام این منطقه شامل قصرهایی مربوط به دوره اموی بوده است که اشغالگران طی حفاری های خود تقریبا اکثر آثار آن را از بین برده اند.

دیوار جنوبی از نمایی دیگر

صهیونیست های براساس تاریخ جعلی خود این منطقه را تا چند کیلومتر پایین تر از امتداد جنوبی آن شهر داوود نامگذاری می کنند و معتقدند این منطقه با منطقه جنوب غربی که در این تصویر مشخص است همان شهر داوود است. لذا بیشترین حفاری ها ، در این منطقه انجام شده است.

منطقه ای که با استناد به تاریخ دروغ یهودی و با نام شهر داوود در جنوب مسجد الاقصی حفاری شده است

حفاری های دیواره جنوبی ، متصل به دیوار شرقی مسجد الاقصی

دیوار جنوبی حدفاصل با دیوار شرقی مسجد الاقصی

حفاری های دیوار جنوبی متصل به دیوار شرقی از نمایی نزدیک 

حفاری های دیوار جنوبی متصل به دیوار شرقی از نمایی نزدیک

حفاری های دیوار جنوبی متصل به دیوار شرقی تا دیوار اصلی مسجد الاقصی 

حفاری های جنوب مسجد الاقصی که تا منطقه سلوان در شهر قدس امتداد یافته است.

فاصله این حفاری ها تا مسجد در این عکس قابل توجه است. مشخص است این حفاری ها تا فاصله بسیار دور نیز ادامه دارد و وارد شهر قدس شده است. این منطقه همان منطقه ای است که براساس تاریخ جعلی صهیونیست ها شهر داوود نامیده می شود. معلوم می شود آنها شهر داوود را تا مناطق بسیار دور شهر کنونی قدس گسترش داده اند. 

حفاری های جنوب مسجد الاقصی که تا منطقه سلوان در شهر قدس امتداد یافته است

حفاری های جنوب مسجد الاقصی که تا منطقه سلوان در شهر قدس امتداد یافته است

حفاری دیوار جنوبی مسجد الاقصی از نمای نزدیک این بخش که متصل به دیوار جنوبی است روی زمین قرار دارد و آثار اسلامی موجود در آن در حال تغییر ماهیت است

حفاری های بخش شرقی دیوار جنوبی مسجدالاقصی 

نمایی از دیوار جنوبی که بخش متصل به دیوار شرقی و بخش مرکزی دیوار جنوبی را نشان می دهد

بخش های شرقی و مرکزی دیوار جنوبی مسجد الاقصی از نمای دور 

بخش مرکزی دیوار جنوبی مسجد الاقصی که به ابواب الثلاثة مشهور است

زیر همین دیواره تمامی آثار اسلامی در حال تخریب است . تونلی که از جنوب شهر قدس آغاز شده از زیر این دیوار می گذرد و شهری زیر آن به وجود آورده است. هر آن احتمال خراب شدن این دیوار و دیوار جنوبی مسجد الاقصی وجود دارد.

فرسودگی بخش مرکزی دیوار جنوبی

دیوار جنوبی مسجد الاقصی در نقطه اتصال به دیوار غربی

در این منطقه پایه های کاخ هایی مربوط به دوره امویان مشاهده می شود. صهیونیست ها در حال از بین بردن تمام آثار اسلامی این منطقه هستند. کمی دور تر از این نقطه به فاصله 50 متری مسجد الاقصی ، موزه ای یهودی ساخته شده است.

موزه یهودی دیویدسون در فاصله 50 متری دیوار جنوبی مسجد الاقصی

نقطه تلاقی دیوار جنوبی و دیوار غربی

این منطقه به منطقه کاخ های دوره امویان مشهور است. تخریب موجود در این بخش کاملا مشهود است. این قسمت که بخش جنوب غربی نامیده می شود تا نقطه دیوار ندبه که در منتهی الیه دیوار غربی نزدیک به نقطه تلاقی با دیوار جنوبی قرار دارد شاهد بیشترین تخریب ها و حفاری ها بوده است.

نقطه تلاقی دیوار جنوبی و دیوار غربی از نمای نزدیک

تخریب هایی که در نقطه تلاقی دیوار جنوبی با دیوار غربی به وجود آمده است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.