وزرای امور اقتصادی و دارایی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنعت و معدن و تجارت برای پاسخ به سوال نمایندگان در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند.

بررسی طرح شفافیت دریافتی مدیران در مجلس/حضور چهار وزیر در کمیسیون های تخصصی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه یکشنبه هفته جاری خود درباره دو موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش و تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به جمع بندی می رسند.
اعضای این کمیسیون همچنین لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن فرهنگستان ها و مجامع علمی آسیا را بررسی می کنند.
کمیته های تخصصی این کمیسیون با موضوع بررسی برنامه های دستگاه های اجرایی ذیربط در روز دوشنبه تشکیل جلسه می دهند.
جلسه فوق العاده کمیسیون در خصوص بررسی برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید با حضور مسئولین وزارت آموزش و پرورش،سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، وزارت اطلاعات و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دوشنبه هفته جاری برگزار می شود.
اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه هفته جاری لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی اعاده شده از سوی شورای نگهبان را بررسی می کنند.

**بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت کار در کمیسیون اجتماعی مجلس
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در روز یکشنبه لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی را بررسی می کنند.
اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه طرح الحاق شرکت دخانیات ایران به وزارت صنعت، معدن وتجارت را بررسی می کنند.

**ارائه گزارش کارگروه بررسی ابعاد FATF(گروه ویژه اقدام مالی) و سوال از وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در روز یکشنبه تقاضاهای تحقیق و تفحص نمایندگان در خصوص بررسی سیاست­های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت­های مختلف، بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا و تعیین اعضای کارگروه های تخصصی کمیسیون را بررسی می کنند.
جلسه کارگروه مالیاتی در ارتباط با ادامه بررسی طرح یک فوریتی تنقیح قوانین مالیاتی کشور و جلسه کارگروه بررسی طرحها و لوایح ارجاعی به کمیسیون در دستور کار روز دوشنبه این کمیسیون قرار دارد.
ارائه گزارش کارگروه بررسی ابعاد FATF(گروه ویژه اقدام مالی) در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون قرار دارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخ به سوال 9 نماینده روز سه شنبه در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور می یابد.

**بررسی تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده های حقوقی مربوط به حقوق ملت ایران در رابطه با آمریکا
بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از 'پیگیری پرونده های حقوقی مربوط به حقوق ملت و دولت ایران در رابطه با کشور ایالات متحده آمریکا و مقایسه داده ها و ستانده های این حقوق بر اساس پیگیری ها، برنامه ها و احکام صادر شده در محاکم بین المللی' با حضور معاون حقوقی ریاست جمهوری در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
لایحه موافقت نامه همکاری های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لیتوانی، لایحه موافقت نامه همکاری های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی، لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلواک به منظور اجتناب از أخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات های بر درآمد، لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری مجارستان به منظور اجتناب از أخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات های بر درآمد و سرمایه به انضمام تشریفات (پروتکل) الحاقی در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون بررسی می شود.
بررسی لایحه موافقت نامه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره، لایحه موافقت نامه کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان، لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه در خصوص تأمین اجتماعی، لایحه موافقت نامه همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لهستان در دستور کار روز یکشنبه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار دارد.
آخرین تحولات روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون بررسی می شود.

**بررسی طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور در کمیسیون انرژی مجلس
طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی های مازاد با حضور مسئولین و کارشناسان محترم وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در جلسه روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس بررسی می شود.
طرح یکسان سازی مزایا، حقوق و امتیازات کارکنان قرارداد معین کارور(اپراتور) های برق با سایر کارمندان پیمانی و رسمی با حضور مسئولین و کارشناسان محترم وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون بررسی می شود.


**حضور وزیر تعاون در کمیسیون بهداشت مجلس
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سوال عبدالرضا مصری
در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حضور می یابد.
بررسی ضرورت تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول سلامت وفق ماده 214 آیین نامه داخلی در جلسه روز سه شنبه کمیسیون بهداشت مجلس مطرح می شود.

**حضور وزیر ارتباطات و صنعت و معدن در کمیسیون صنایع مجلس
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به سوالات محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راوردر جلسه روز سه شنبه این کمیسیون حضور می یابد. 
وزیر صنعت،معدن و تجارت جهت پاسخگوئی به سوالات سه نماینده در روز سه شنبه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور می یابد.
عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران روز سه شنبه در این کمیسیون بررسی می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.