عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت باید با اقتدار حقوق حقه ملت در برجام را پیگیری کند، گفت: پیگیری حقوق از طریق التماس، خواهش و تمنا راه به جایی نمی‌برد.

دولت باید با اقتدار حقوق ملت در برجام را پیگیری کند/ دیپلماسی التماس و خواهش راه به جایی نمی‌برد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ، با تأکید بر پیگیری جدی حقوق ملت در بحث اجرای برجام از سوی دولت، گفت: دولت هیچ گاه از موضع ضعف نخواهد توانست حقوق ملت را استیفا کند و به نتیجه‌ای در این زمینه دست یابد.

وی افزود: دولت نباید حقوق قانونی ملت را با دیپلماسی التماس و با ضعف پیگیری کند و پیگیری حقوق از طریق التماس، خواهش و تمنا راه به جایی نمی‌برد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در برجام، در چارچوب ضوابط بین‌المللی به ما تعهد داده شده که مناسبات طرف مقابل به نحوی باشد که حقوق ملت ایران تضییع نشود و اگر طرف مقابل در اجرای تعهداتش ضعیف عمل می‌کند باید موضوع از موضع قدرت مورد پگیری قرار بگیرد.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: آنچه که ما تا امروز به دست آوردیم حاصل مقاومت، پایداری و جدیت کشور بوده و هیچ گاه از موضع ضعف چیزی را به ما نداده‌اند و نه تنها این روش چیزی به ما نمی‌دهد، بلکه از ما چیزهایی را نیز می‌گیرد و این یک واقعیت است.

وی افزود: سیاسیون کشور باید دفاع جانانه‌ای را از حقوق ملت از خود به نمایش بگذارند، ما که ضعفی نداریم که بخواهیم از موضع ضعف برخورد کرده و خواسته‌هایمان را دنبال کنیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: اینکه برجام به امضا رسید، خود نتیجه مقاومت ما بود و تقویت بنیه دفاعی کشور بود که طرف‌های مقابل را پای میز مذاکره کشاند.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: اینکه امروز طرف مقابل به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کند، تنها راه مقابله با این اقدام؛ قدرت، جدیت و شهامت است تا طرف مقابل را مجاب به انجام تعهدات کند.

وی در پایان گفت: اینکه ما بخواهیم در قبال امتیازاتی که داده‌ایم، تنها یک لبخند از دشمن دریافت کنیم، جالب نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.