مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای رایگان سرشماری اینترنتی در یک هزار مدرسه این استان خبر داد و گفت: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری اینترنتی طرح سرشماری نفوس و مسکن در یک‌هزار مدرسه این استان فراهم شده است.

سرشماری اینترنتی در ۱۰۰۰ مدرسه استان سمنان انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، محمدرضا جهان در همایش طرح سرشماری نفوس و مسکن در استان سمنان اظهار داشت: در همه این مدارس سرشماری خانواده دانش‌آموزان، معلمان، فرهنگیان و پرسنل اداری به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در همه صحنه‌های مختلف حضوری موثر دارد، افزود: آموزش و پرورش استان سمنان براساس آمار و شاخص‌های آموزشی یکی از پیشروترین استان‌های کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان پوشش تحصیلی در این استان را 99.9 درصد اعلام کرد و گفت: سمنان باوجود گستردگی جغرافیایی دارای بیشترین پوشش آموزشی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه مردم سمنان توجه ویژه‌ای به آموزش در سبد کالای خانواده خود دارند، تصریح کرد: دلیل این مدعا پوشش 84 درصدی مدارس پیش‌دبستانی در این استان است.

جهان گفت: با وجود اینکه هزینه مدارس پیش‌دبستانی کاملا غیردولتی و خصوصی است اما مردم سمنان بیش از 84درصد داننش‌آموزان خود را با هزینه شخصی راهی این مدارس می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه ضریب پوشش تحصیلی در پیش دبستانی استان سمنان 26 درصد بالاتر از میانگین این آمار در سطح کشور است ادامه داد: این درحالی است که میانگین کشوری پوشش مدارس پیش‌دبستانی 58 درصد است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان سمنان در توسعه متوازن رتبه اول کشور را دارد، خاطرنشان کرد: امروز همه مردم استان سمنان در هر نقطه‌ای از این استان که باشند از امکانات آموزشی مناسب برخوردارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.