قدس آنلاین- یزد : رئیس کل دادگستری استان یزدگفت : قاتلین جوان زرگریزدی شناسایی و دستگیری شدند و به محض تحویل متهمان پرونده به استان، در اسرع وقت و خارج از نوبت به آن رسیدگی و مطابق با قانون و شرع برای مجازات متهمان، رای صادر شود.

پرونده قاتلین جوان زرگریزدی در اسرع وقت و خارج از نوبت رسیدگی می شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدرضا حبیبی در نشست خبری اظهارداشت  : تدابیر امنیتی ، انتظامی و اطلاعاتی در استان ، باند حرفه ای سارقان مسلح را که قصد داشتند در چند نقطه از شهر یزد و استان سرقت مسلحانه انجام دهند را زمینگیر کرد .

وی با اشاره به اینکه هر سرقت مسلحانه در استان می تواند تبعات سنگینی را به بار آورد ، افزود : دستگیری این باند این هشدار را به مجرمان و سارقان می دهد که استان یزد محل مناسبی برای انجام این گونه تحرکات نیست .

این مقام قضایی تعداد افراد دستگیر شده این باند را سه نفر اعلام کرد و گفت : از این افراد دو قبضه اسلحه کلاش و بیش از 100 تیر فشنگ جنگی کشف و ضبط شده است.

وی به دستگیری متهمان به قتل جوان زرگر یزدی در کمتر از یک هفته اشاره کردوافزود: خوشبختانه با هماهنگی و پوشش خوب اطلاعاتی موجود در استان دو متهم به قتل که برادر، سابقه‌دار و اهل همدان هستند، قبل از این که فرصت فروش طلاها را پیدا کنند، دستگیر و طلاهای مسروقه نیز در محل اختفای آنها در این استان کشف شد.

حبیبی تصریح کرد: متهمان با توجه به این که قتل و سرقت مشابه‌ی را در ملایر در استان همدان داشته‌اند، هنوز تحویل دستگاه قضائی استان یزد نشده‌اند و دستگاه قضایی همدان برای رسیدگی به پرونده ملایر از استان یزد فرصت کوتاهی خواسته‌اند.

وی با بیان این که تا تکمیل پرونده و انتقال متهمان برای بازجویی و بازرسی پرونده، نمی‌توان جزئیات این عمل مجرمانه را تشریح کرد، گفت: بر همین اساس هنوز نمی‌توانیم در مورد این که متهمان همدست دیگری در رابطه با جنایت یزد داشته‌اند یا خیر نظر قطعی داد.

این مقام قضایی استفاده از سلاح گرم در قتل این جوان یزدی را تکذیب و خاطرنشان ساخت: نحوه قتل با استفاده از طناب و کشیدن آن به دور گردن وی بوده که منجر به شکستگی گردن و خفگی شده است ولی اطلاعات پزشکی قانونی می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد علت فوت بدهد.

حبیبی در بخش دیگری ازسخنانش توانمندی خوب نیروهای اطلاعاتی و انتظامی در شناسایی متهمان و دستگیری آنان و کشف اموال مسروقه در کمتر از یک هفته را در حالی که هیچ سرنخی از این سارقان که برای جنایت خود از یک ماه قبل برنامه‌ریزی کرده بودند را یک اقدام کم‌نظیر خواند.

وی تصریح کرد: به مردم استان و خانواده این مرحوم قول می‌دهیم که به محض تحویل متهمان پرونده به استان، در اسرع وقت و خارج از نوبت به آن رسیدگی و مطابق با قانون و شرع برای مجازات متهمان، رای صادر شود.

حبیبی از مردم به صورت عام و برخی صنوف مانند زرگری‌ها ، بانک‌ها و موسسات مالی خواست تا هشدارهای ایمنی را رعایت کنند.

رئیس کل دادگستری استان درباره قتل در کاروان عروسی در اردکان نیز گفت: این موضوع یک درگیری شخصی بوده که مسئولان امر جزئیات آن را بیان کرده اند

وی امنیت استان یزد را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت : با توجه به بسیاری از کشور ها و حتی تعدادی از استان های دیگر کشور ، امنیت استان یزد مثال زدنی است ، امنیتی که جرائم خشن آن به تعداد انگشتان یک دست می باشد بسیار خوب است و در 90 درصد موارد نیز همین تعداد معدود جرائم خشن توسط افراد غیر بومی رخ داده است.

نماینده عالی قوه قضاییه مشارکت مردمی و ضرورت حساسیت بیشتر مردم را پیش شرط ارتقاء امنیت موجود دانست و اظهار داشت : نیروهای اطلاعاتی ، امنیتی و انتظامی تا حدی می توانند در زمینه تأمین امنیت موفق باشند ولی آنچه امنیت پایدار را رقم می زند مشارکت پویا و اثر بخش مردم در این زمینه است.

وی تصریح کرد : دقت و مشارکت مردم و حساسیت آحاد جامعه نسبت به مسائل مشکوک ، رفت و آمد افراد غریبه و حضور بی جا و حاشیه دار اتباع بیگانه و مهاجران غیر بومی و اطلاع آن به مبادی ذیربط برای بررسی های حرفه ای و کارشناسانه می تواند از بسیاری از جرائم و برنامه های ضد امنیتی پیشگیری نماید.

حبیبی ، مشارکت رسانه ها و اصحاب مطبوعات را در این زمینه خواستار شد و بیان داشت : اصحاب رسانه می توانند با ایجاد آرامش و ارتقاء احساس امنیت یاور دستگاه های امنیتی باشند و با ارائه آموزش ها و انتشار هشدار های قضایی ، امنیتی و انتظامی مردم را در ارتقاء امنیت مشارکت دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.