قدس آنلاین: امام جمعه شهرکرد با انتقاد از روند برگزاری برنامه های فرهنگی در کشور، افزود: متأسفانه در حال حاضر فعالیتهای فرهنگی کشور، همسو با برنامه‌ های اسلامی نیستند و با فرهنگ دینی همخوانی ندارند و این مایه شرم است.

عدم همخوانی برنامه های فرهنگی با دین مایه شرم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه هدف دستگاه های فرهنگی، رسیدن به فرهنگ قرآنی و دینی است، اظهار کرد: در مسائل فرهنگی باید سیاستگذاری قوی انجام شود و این نیازمند برنامه ریزی جامع است.

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از روند برگزاری برنامه های فرهنگی در کشور، افزود: متأسفانه در حال حاضر فعالیتهای فرهنگی کشور، همسو با برنامه‌ های اسلامی نیستند و با فرهنگ دینی همخوانی ندارند و این مایه شرم است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه خلأ جهت ‌دهی به برنامه‌ های فرهنگی در کشور به وضوح حس می‌ شود، گفت: کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید دارای نگاه فرهنگی اسلامی باشند و نگاه بدون محدودیت برای آنها مناسب نیست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تربیت انسان مؤمن باید در برنامه‌های فرهنگی مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: این فرهنگ نباید در بازیهای سیاسی قربانی شود و این بزرگترین آفت است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: شبکه ‌های فرهنگی باید تقویت شوند تا افراد به معنای واقعی اسلام برسند که متأسفانه در این راستا با خلأ جدی رو به رو هستیم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به اینکه سالانه حدود 1.5 میلیارد تومان از منابع مختلف در مصلای امام خمینی(ره) این شهر هزینه می ‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود کمبود اعتبارات، کار ساخت و ساز مصلی حتی یک روز هم تعطیل نشده است.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد باید نگاه ویژه ‌ای در تخصیص اعتبارات به این طرح ملی به منظور تکمیل هرچه سریعتر آن داشته باشد، ابراز کرد: سال گذشته 2 میلیارد ریال از سوی فرهنگ و ارشاد به تکمیل مصلا اختصاص یافت که با توجه به وسعت مصلا کافی نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.