تولیت آستان قدس رضوی درباره موضوع پسابرجام گفت: دشمن برای محکم کردن پایه‌های پوشالی خود می‌خواهد از ما وقت و زمان بگیرد لذا نباید به دشمن فرصت داد.

دشمن در پسابرجام برای محکم کردن پایه‌های پوشالی خود از ما وقت می‌گیرد/ نباید به دشمن فرصت داد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم بزرگداشت شکست حصر آبادان در قرارگاه لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه با بیان اینکه عالم همه مُلک و مِلک خدا و در محضر خداست، اظهار داشت: اراده خداوند در همه ذرات وجود هستی حاکم است و آنچه در عالم مؤثر است خداست و انسان سالک اگر با نگاه تفکرآمیز و خردمندانه به عالم و هستی بنگرد معرفت النفس، معرفت‌الله و معرفت‌الحجه به او افزوده خواهد شد.

وی با تقدس و قدسیت را متعلق به خدا دانست و افزود: هیچ قداستی برای هیچ شخص و بخشی از عالم وجود رقم نمی‌خورد مگر در پرتو قدوس زیرا قدسیت فقط از آن خداست و آنچه قدسیت را برای کلام و کلمه شکل می‌دهد، در پرتو ارتباط با قدوس ایجاد می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه نظام مقدس، دفاع مقدس، ارتش و بسیج مقدس و قضا و اجزای حکومتی که قداست دارد باید این قداست را از محضر قدوس اخذ کند، تصریح کرد: وجه تمایز ارتش و نیروهای مسلح ما نسبت به نیروهای مسلح عالم قدسی بودن آن است، همان‌گونه که دفاع ما نسبت به سایر دفاع‌ها در جهان مقدس است و رمز این قدسیت در شاکله نظام سازی مبتنی بر قرآن و ارزش‌های الهی و اتصال به وحی نهفته است.

رئیسی با بیان اینکه باور و اعتقاد ما این است که انحصار حکومت در دست خدا و پیغمبر و ولایت است، افزود: رمز اول قدسیت ما این سازوکاری است که در نظام مقدس ما تعریف‌ شده و همان‌طور که حضرت امام (ره) فرمودند «ولایت‌فقیه همان حکومت رسول‌الله و امیرالمؤمنین است» یعنی حکومت متصل به وحی است.

وی دومین رمز قدسیت نظام را بنای قانون و باید و نباید نظام مبتنی بر دین دانست و گفت: قانون اساسی مصوب و قوانین موضوعه مبتنی بر دین اسلام نگاشته شده و تمام قوانین ضد شرعی و اسلامی با دستور حضرت امام(ره) از اعتبار ساقط شدند و سازوکار قدسیت و شرعیت در قانون اساسی پیش بینی شده است و آن چیزی نیست جز وجود شورای نگهبان که باید اسلامی بودن قوانین مجلس و قوه قضائیه را تایید کند.

مشاور عالیه رئیس قوه قضائیه سومین رمز قداست نظام را در انگیزه‌ها و اهداف این نظام عنوان کرد و افزود: راهبردها و سیاست‌های مصوب و اعلام شده بر اساس قانون اساسی به تایید و تنفیذ مقام معظم رهبری می‌رسند و بر اساس امکانات نظام در جهت اهداف مقدسی که برای سعادت انسان معاصر پیش‌بینی شده است، توسط مقام معظم رهبری رهنمون می‌شوند.

رئیسی چهارمین رمز قدسیت نظام را عاملین هر حوزه در این نظام برشمرد و تاکید کرد: هر عمل کننده و مسؤولی در نظام جمهوری اسلامی از سرباز گرفته تا استاندار و مدیران باید در عمل خود قدسی بیاندیشند و عمل کنند چرا که این نگاه قدسی نظام ما را از سایر نظامات عالم متمایز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد تحت فرماندهی ولی فقیه جامع‌الشرایط بصیرت آفرین عمل می‌کند، افزود: اطاعت از مقام معظم رهبری اطاعت از امام عصر(عج) است و این افتخاری است برای نیروهای مسلح کشور که درنظامی سلاح به دست گرفته‌اند که قدسیت دارد و فنا ندارد و باقی و ماندگار است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان به بیان درس‌هایی از این عملیات غرور آفرین پرداخت و اظهار داشت: اولین درسی که از این عملیات می‌توان گرفت این است که هیچ‌گاه نباید به دشمن فرصت داد.

رئیسی با بیان اینکه در زمان این عملیات برخی همچون بنی‌صدر خائن معتقد بودند باید صبر کرد تا دشمن به درون آبادان بیاید و سپس دشمن را نابود کرد، گفت: حضرت امام(ره) با بصیرت و بیداری می‌دانستند ثمره این نگاه چیست فلذا فرمان شکست حصر آبادان را صادر کردند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید با تمام وجود به دشمن نفرت ورزید و نسبت به او کینه داشت، تاکید کرد: مقام معظم رهبری حتی به مذاکره‌کنندگان فرمودند دشمن را دشمن بدانید ولی در عین حال مذاکره کنید چرا که دشمن برای محکم کردن پایه‌های پوشالی خود می‌خواهد از ما وقت و زمان بگیرد فلذا نباید به دشمن فرصت داد و عملیات قهرمانانه ثامن‌الائمه فرصت را از دشمن گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی دومین درس عملیات شکست حصر آبادان را اتکا و اعتماد به داشته‌های خود عنوان کرد و گفت: هرچند ارتش و سپاه و بسیج ما در زمان عملیات امکانات نظامی کافی نداشت اما اراده پولادین، ایستادگی و مقاومت و اعتماد به نیروهای مسلح توانست حصر آبادان را بشکند و این پیامی است برای مدیران کشور که به داشته‌های داخل اعتماد کنند و بدانند گره و حصر و محاصره اقتصادی باید به دست توانای جوانان برومند کشور گشوده شود.

رئیسی اعتماد نکردن به دشمن در هیچ شرایطی را سومین درس عملیات ثامن‌الائمه اعلام و تاکید کرد: همانطور که قرآن مجید می فرماید «انهم لا اَیمان لهم» سخن از ایمان نیست بلکه سخن از اَیمان به معنای میثاق و پایمردی است و امروز پس از برجام برای همه آنانی که تا دیروز این نکته در ذهنشان بود که دشمن به تعهد خود عمل می کند آشکار شده است که دشمنان میثاق شکنند و به تعهدات خود وفادار نیستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بی‌اعتمادی به دشمن را به ما آموختند، گفت: چهارمین درس عملیات شکست حصر آبادان گوش دادن به فرمان امام و مقتداست و لشکر 77 پیروز در شرایطی که نگاه‌هایی همچون نگاه بنی‌صدر وجود داشت این امر را عملی کرد و برکت تبعیت از فرمان حضرت امام(ره) هنوز پس از 36 سال از آن زمان وجود دارد.

دادستان سابق کشور سعادت را در گرو گوش فرادادن به فرامین مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: توسل به ذات مقدس ائمه و به ویژه حضرت رضا(ع) گره گشاست و لشکر پیروز خراسان نیز مزین به نام و عنایت امام هشتم است.

رئیسی به اشاره به توسلات مقام معظم رهبری به عنایات ثامن‌الحجج افزود: معتقدم بسیاری از گره‌های کشور با توسل و توجه به عنایت حضرت رضا(ع) و اعتماد به نفس و اتکال به خداوند باز می شود.

وی عملیات ثامن‌الائمه را سرآغاز پیروزهای لشکریان اسلام توصیف کرد و گفت: امروز هیچ جبهه‌ای در دنیا وجود ندارد که عرصه پیروزی ایران اسلامی نباشد؛ نقطه برتری دشمن کجاست؛ عراق، سوریه، یمن و آفریقا؟

تولیت آستان قدس رضوی پیام ایران برای جهان را پیام مقاومت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، ایستادگی در راه هدف، پیروزی مردمی مصمم و بااراده بر همه قدرت‌های نظامی و تا بن دندان مسلح دانست و افزود: پایگاه‌های مردمی ما هم ممتاز هستند و ارتش در دل مردم جای دارد و دیوار پادگان‌ها صرفا حد پادگان را مشخص می‌کند و تک تک مردم مدافع نیروهای مسلح هستند.

رئیسی مردم را مهم‌ترین مولفه قدرت نظام برشمرد و تاکید کرد: جایگاه اصلی نیروهای مسلح ما در دل مردم است و این بزرگ‌ترین افتخار نیروهای مسلح ماست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.