یک وزیر رژیم صهیونیستی در نشست شورای اسرائیل-آمریکا ضمن درخواست برای منزوی کردن ایران و حزب‌الله از دنیای غرب، تاکید کرد جمهوری اسلامی نباید بر سوریه مسلط شود.

باید ایران و حزب‌الله را از دنیای غرب منزوی کرد/ ایران نباید بر سوریه مسلط شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «یواف گالانت» وزیر ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران قصد دارد بر منطقه تسلط یابد، خواستار تلاش برای منزوی کردن جمهوری اسلامی از دیگر بخش‌های جهان و مخصوصا دنیای غرب شد.

گالانت در نشست شورای اسرائیل-آمریکا در نیویورک با بیان اینکه همکاری دوستان و دشمنان اسرائیل در جنگ با گروه تروریستی «داعش» برای اسرائیل خطرناک است، گفت: «زیرا آنها با یکدیگر تبادل اطلاعاتی، فنون نظامی و فناوری خواهند داشت.»

وی در این نشست طی گفت‌وگو با «یاکوف کاتز» سردبیر روزنامه «جروزالم پست» با ادعای اینکه ایران قصد دارد بر منطقه مسلط شود، اظهار داشت: «در هر راه حلی که (درباره سوریه) بدست آید، ما باید مطمئن شویم که ایران بر این منطقه تسلط نخواهد یافت.»

این وزیر اسرائیلی با تاکید بر اینکه ایران نباید بخشی از راه حل منطقه‌ای (برای بحران‌های خاورمیانه) درنظر گرفته شود، خواستار تلاش‌های بین‌المللی جهت منزوی کردن جمهوری اسلامی و همچنین «حزب‌الله» لبنان از بخش‌های دیگر دنیای غرب شد.

گالانت با حمایت از ساخت جزیره مصنوعی در نزدیکی نوار غزه، ادامه داد: «منفعت استراتژیک ما در نوار غزه، خلع سلاح و برداشتن مسئولیت (این منطقه) از دوش اسرائیل است. من طرفدار ایجاد جزیره مصنوعی با لنگرگاهی که آن را به غزه متصل سازد، هستم. البته این جزیره باید همواره تحت نظر بوده و الزامات امنیتی اسرائیل را نیز برآورده سازد.»

برخی از مقامات رژیم صهیونیستی، درپی افزایش فشارهای بین‌المللی برای دادن مجوز جهت ساخت بندر غزه، پیشنهاد کردند تا یک جزیره مصنوعی در نزدیکی ساحل غزه (حدود 8 کیلومتری) ایجاد شود که از یک طرف تحت نظارت امنیتی نظامیان صهیونیست باشد و از طرف دیگر کشتی‌های حامل کمک‌های انسانی به جای تخلیه بار در بنادر اراضی اشغالی و انتقال آنها با کامیون به غزه، در این جزیره لنگر بیاندازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.