یک روزنامه انگلیسی گزارش داده بانک‌های بزرگ آمریکایی در جریان نشستی در هفته جاری، نخست‌وزیر انگلیس را به خروج از این کشور تهدید کرده‌اند.

بانک‌های آمریکا «ترزا می» را تهدید کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، روسای چندین بانک و شرکت بزرگ آمریکایی به «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس هشدار داده‌اند در صورت امتناع از ارائه توضیحات شفاف درباره ماهیت روابط اتحادیه اروپا و انگلیس در آینده، فعالیت‌های شعبات خود در این کشور را متوقف کرده و دفاتر خود را به سایر کشورهای اروپایی منتقل خواهند کرد.
 روزنامه انگلیسی تلگراف با گزارش این خبر به نقل از منابع آگاه افزود این هشدار در جریان نشستی در هفته جاری در نیویورک مطرح شده است. عده زیادی از سرمایه‌گذاران مطرح آمریکایی اعم از روسای شرکت‌های خدمات مالی «گلدمن ساکس»، «مورگان استنلی» و «بلک‌راک» در این نشست حضور داشته‌اند. 
منابع مورد استناد تلگراف می‌گویند ترزا می در نشست یاد شده، غیر از بیان اینکه انگلیس در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا به دنبال رسیدن به توافقی در راستای منافع ملی کشورش است، از ارائه هر گونه جزئیات بیشتر خودداری کرد.
بر اساس این گزارش، روسای بانکهای آمریکایی گفته‌اند نمی‌توانند قبل از اتخاذ تصمیمات لازم برای سرمایه‌گذاری تا دو سال منتظر معلوم شدن نتایج بند 50 معاهده لیسبون بمانند. 
انگلیس طبق بند 50 معاهده لیسبون برای مذاکره بر سر خروج از اتحادیه اروپا دو سال وقت دارد.
رهبران کشورهای اروپایی از جمله «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «فرانسوا اولاند»، رئیس‌جمهور فرانسه و «ماتئو رنزی»، نخست‌وزیر ایتالیا قبلاً خواستار اجتناب از اتلاف وقت برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شده‌اند.
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تلگراف عنوان کرد: «پیام دست‌کم برخی از اعضای حاضر، روشن بود: اگر ترزا می‌ نمی‌تواند توضیحات روشنی درباره نقظه پایانی مذاکرات ارائه کند، تنها راه برای اجتناب از ابهام حرکت به سمت اروپا خواهد بود - وقتی برای تلف کردن وجود ندارد.»
روسای چندین بانک خارجی از جمله «جی‌پی مورگان» و «یوبی‌اس» قبل از برگزاری همه‌پرسی خروج در تاریخ 23 ژوئن سال جاری، درباره انتقال شمار محسوسی از مشاغل به خاک سایر کشورهای اروپایی غیر از انگلیس در صورت «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) هشدار داده بودند. 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.