رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد مقامات قضایی آمریکا قصد دارند او را نیز به پرونده محاکمه رضا ضراب وارد کرده و این نشان دهنده «انگیزه‌های پنهان» در این دادرسی است.

 آمریکایی‌ها قصد دارند مرا به پرونده ضراب وارد کنند

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ،  «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد وکلای مدافع فدرال آمریکایی در جریان بررسی پرونده «رضا ضراب» که به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم شده، او (اردوغان) را هدف قرار داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» اردوغان با بیان اینکه مسئله ضراب را با «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا درمیان گذاشته، ادعا کرد وکلای مدافع آمریکایی قصد دارند با وارد کردن کمک مالی ضراب به یک موسسه آموزشی متعلق به خانواده اردوغان، او را در این پرونده درگیر کنند.

وی هنگام بازگشت از نیویورک گفت: «آنها (وکلای مدافع) از قانون پیروی نمی‌کنند بلکه درپی یک شبکه ارتباط خانوادگی هستند. جالب است که در اتهامات ضراب به تاسیس موسسه آموزشی از سوی همسر من و ارتباط من با آن موسسه اشاره شده است. من و همسرم از موسسان آن نیستیم.»

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد این اقدامات در دخیل کردن نام او و همسرش در دادگاه ضراب نشان دهنده «انگیزه‌های مخفی» در محاکمه این تاجر طلا است.

اردوغان همچنین مقامات آمریکایی را که به ترکیه سفر کردند، به شرکت در مهمانی جنبش مذهبی به رهبری «فتح‌لله گولن» اپوزسیون آمریکانشین متهم کرد. وی گفت این مسئله را با بایدن مطرح کرده و او مانند همیشه از ان اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گل افشان ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    عجیب نیست مصداق آمریکا شیطان بزرگ است همین است