نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم میمه که خواهان بررسی FATF در مجلس شده بود، گفت: فکر می کنم در موارد ارجاعی به شورای عالی امنیت ملی، اجازه ورود نداشته باشیم.

حاجی دلیگانی به مدیریت مجلس تذکر داد/پزشکیان: در موارد ارجاعی به شورایعالی امنیت ملی ورود نمی کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: این روزها مجلس نسبت به مسائل کشور در حالت انفعالی است و منزلت و جایگاه مجلس که باید رعایت شود، نمی شود. 
وی با بیان اینکه به نظر می رسد این مسأله ناشی از نوع هدایت و مدیریتی است که توسط آقای لاریجانی در مجلس انجام می شود، افزود: گزارشی از وضعیت سوالات و تذکرات نمایندگان بخوانید و ببینید در چند ماه گذشته این سوالات در دستور کار کمیسیون ها هم قرار نگرفته است.
نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس ادامه داد: در مساله قراردادهای نفتی نیز در جلسه آخرین روز مردادماه بنا شد نقطه نظرات نمایندگان نیز در این زمینه مدنظر قرار گیرد، اما این نظرات اخذ نشد و متاسفانه هنوز برخی از ایرادات رفع نشده است و حتی اعلام کردند که اشکالی بر این ایرادات نیست.
وی خاطر نشان کرد: ما که مسئولیت داریم چرا به وظیفه مان عمل نکنیم که رهبری 15 ایراد را از قراردادهای نفتی بگیرد؟ عواقبی که تصویب این قراردادها دارد را چه کسی باید بپذیرد؟ به نظرم رئیس مجلس باید مسئولیت آن را بپذیرد.
عضو کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس در ادامه درباره موضوع FATF نیز تذکر داد و گفت: متن این قرارداد مشکلات زیادی دارد که آینده کشور را به مخاطره می اندازد.
حاجی دلیگانی افزود: چرا از اینگونه مسائل از مجلس سلب مسئولیت می شود و به شورای عالی امنیت ملی داده می شود؟ هر چیزی که محرمانه می ماند مشکلاتی پشت آن به وجود می آید و نقش مجلس نادیده گرفته می شود. مثل داستان برجام که در مجلس قبلی بود و رئیس 20 دقیقه بیشتر برای آن وقت صرف نکرد. مگر گناه می شد که نقطه نظرات مطرح می شد؟
این نماینده عضو فراکسیون ولایت مجلس تأکید کرد: ما راجع به طرح های جزئی این همه وقت می گذاریم اما راجع به این طرح وقت زیادی صرف نشد.
مسعود پزشکیان که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را برعهده داشت، گفت: در مورد ارجاع برخی مسائل به شورای عالی امنیت ملی وعدم ورود مجلس فکر می کنم که اجازه ورود نداشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.