۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 459584

استاندار خوزستان در دوران جنگ تحمیلی بخشی از خاطرات اوایل جنگ خود را بازگو کرد.

خاطرات ناگفته غرضی در اوایل جنگ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد غرضی استاندار خوزستان در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در بهمن 58 اقای هاشمی به دفتر امام در قم امدند گفتند غرضی آیا خوزستان می رود و نهایتا من عازم این استان شدم عنوان داشت : همه کارخانجات در خوزستان از کار افتاده بودند و شاکله سازمانی استان آنچنان قوی نبود. 

وی افزود: روزی که کودتای نوژه انجام شد ظهرش من با اقای موسوی جزایری در لشکر 92 نماز وحدت بخوانیم و دیدیم وضعیت خاصی حاکم است و شاید اتفاق خاصی بیفتد. 

استاندار خوزستان در دوران جنگ تحمیلی یاداور شد: پس از نماز استانداری رفتم و لشکر 92 ماموریتش را در بستان رها کرده و توپش را به سمت شهر نشانه رفته است. من دستور دادم فرماندهان خاطی را دستکیر کنند و اقای شمخانی و جهان ارا به سمت فرماندهان جنگ در این استان منصوب شدند. 

وی گفت: صدام به افسران فراری که به بغداد رفتند گفت شما باید موسوی جزایری و غرضی را می کشتید تا مجبور نشوید فرار کنید. 

غرضی تصریح کرد: گزارش ها نشان می داد که هیچ نیرویی در مرز نبود و ارتش عراق دورتادور سوسنگرد بود اما حتی یک توپ شلیک نشد. در پادگان حمید که 3 هزار عضو داشت تنها 11 نفر حضور داشتند. 

غرضی گفت : یک نفر فرستادم پیش حافظ اسد  چند قبضه ار پی جی گرفتم تا بتوانیم حداقل یک مقاومت انجام دهیم تا سوسنگرد ازاد شود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.