رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های نادرست و حمایت عملی قدرت های جهانی و برخی کشورهای منطقه از گروه های تروریستی باعث گسترش ناامنی و بی ثباتی در منطقه به ویژه در عراق و سوریه گشته است.

حمایت کشورهای غربی وبرخی کشورهای منطقه از تروریسم موجب ناامنی در عراق وسوریه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی؛ سلمان الجمیلی وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت تجارت عراق  با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات عمیق تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: اشتراکات تاریخی و مذهبی میان دو کشور پشتوانه محکمی برای توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه مراودات پارلمانی فیمابین می باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه مبارزه با افراطی گری و گروه های تروریستی را وظیفه همه کشورهای منطقه دانست و افزود: سیاست های نادرست و حمایت عملی قدرت های جهانی و برخی کشورهای منطقه از گروه های تروریستی باعث گسترش ناامنی و بی ثباتی در منطقه به ویژه در عراق و سوریه گشته است.
وی در همین بخش بر راه حل سیاسی و دیپلماتیک و تداوم سیاست های جمهوری اسلامی ایران برای برقراری ثبات و آرامش در منطقه تاکید کرد.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرصت های فراوان تجاری و بازرگانی میان دو کشور خاطرنشان کرد: رفع موانع بانکی، تسهیل مراودات تجاری شرکت های خصوصی و لغو روادید زائران ایرانی و عراقی می تواند به توسعه و گسترش تبادلات اقتصادی و فرهنگی فیمابین کمک فراوانی کند.
در ادامه این دیدار  سلمان الجمیلی وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت تجارت عراق با قدردانی از حمایت ها ون انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با گروه های تروریستی در عراق گفت: دو ملت ایران و عراق مانند دو برادر هستند و حمایت های جمهوری اسلامی مانع بزرگی در برابر افراط گرایی و اندیشه های تکفیری در منطقه بوده است.
سلمان الجمیلی با اشاره به روند رو به رشد مبادلات اقتصادی میان دو کشور افزود: با اجرایی کردن هر چه سریع تر توافق نامه های امضا شده می توان به افزایش سطح مبادلات تجاری فیمابین شتاب بخشید.
وی در پایان بر تداوم رایزنی ها و مذاکرات مستمر میان مقامات عالی رتبه دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی، رفع موانع اقتصادی و توسعه مراودات در عرصه های مختلف میان عراق و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.